19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها امروز (چهارشنبه) در نیمه غربی تضعیف می‌شود، اما با ورود سامانه بارشی فعال از شمال غرب به کشور مجدد از فردا تا روز یکشنبه بارندگی‌های گسترده همراه با کاهش دما خواهیم داشت.
«فریبا گودرزی» در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت آب و هوا افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و  فقط در بخش‌هایی از غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.
وی گفت: روز پنج‌شنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور وارد می‌شود که بسیار فعال است و در غرب و ارتفاعات البرز مرکزی سبب بارش باران و برف خواهد شد.
گودرزی بیان‌داشت: روز جمعه نیز در بیشتر مناطق نیمه غربی کشور بارش خواهیم داشت که بارش‌ها در این روز در استان‌های کردستان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی شدت می‌یابد.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: بر اثر ورود سامانه بارشی در روز شنبه هفته آینده در خوزستان، بوشهر، فارس، نیمه جنوبی اصفهان، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان بارندگی و کاهش دما خواهیم داشت.
وی اضافه‌کرد: این وضعیت در روز یکشنبه در شمال فارس، جنوب اصفهان، یزد، کرمان، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، خوزستان نیز ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :