19 دی: یک پرستار ایتالیایی که واکسن‌های کرونا را به جای تزریق به افراد، دور می‌انداخت و برای آشکار نشدن این اقدامش با قرار دادن بانداژ روی دست افراد صحنه‌سازی می‌کرد، دستگیر شد.
اتهام این پرستار در واقع تزریق نکردن واکسن‌ به دست‌کم ۴۵ نفر است.
در پی بازداشت این پرستار ایتالیایی، چهار نفر هم با این احتمال که همدست او بوده‌اند تا پایان تحقیقات در بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند.
این پنج نفر به فساد، جعل اطلاعات و اختلاس متهم شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، چهل و پنج نفری که گفته می‌شود گواهی‌های واکسن جعلی را دریافت کرده‌اند هم تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.
تحقیقات پلیس پس از مشکوک شدن یکی از پزشکان بیمارستان آنکونا به اقدامات همکارشان آغاز شده است.
فیلم پلیس نشان می‌دهد که این پرستار پیش از اینکه وانمود کند واکسن را به بازوی یک فرد تزریق می‌کند، سوزن‌های سرنگ‌ها را در سطل‌های زباله‌ پزشکی خالی می‌کند.
پلیس شهر آنکونا این گروه را به همکاری با معترضان به واکسن کرونا متهم کرده است که مایل به پرداخت ۳۰۰ یورو برای دریافت مجوز بهداشتی جعلی هستند.
بر اساس قوانین جدید ایتالیا، افراد واکسینه نشده نمی‌توانند به بارها، رستوران‌ها و وسایل نقلیه عمومی داخلی دسترسی داشته باشند. البته افرادی که به تازگی پس از ابتلا به کرونا بهبودی خود را به دست آورده‌اند از قوانین جدید «گذرنامه فوق سبز» مستثنی هستند.
به گزارش یورونیوز، در ماه دسامبر ۲۰۲۱ نیز اقدام یک دندانپزشک ایتالیایی برای تزریق واکسن کرونا به یک بازوی مصنوعی، خبرساز شده بود. این دندانپزشک به هنگام تحقیقات پلیس گفته بود که هدفش از این کار، اعتراض به تصمیم دولت ایتالیا در مجبور کردن کادر درمان برای تزریق واکسن کرونا بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :