19 دی: معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۱۷۷ تاکسیران در این کلانشهر در مقابله با ویروس کرونا واکسینه نشده اند گفت: طبق قانون، فعالیت این تاکسیرانان از اول بهمن ماه ممنوع می شود.
سید علی محتشمی پور روز دوشنبه در این باره به ایرنا افزود: هفته گذشته از سوی ستاد ملی کرونا مصوبه ای مبنی بر منع فعالیت رانندگانی که واکسینه نشده اند به اتحادیه تاکسیرانی کشور ارسال شد. 
وی اظهار داشت: در این مصوبه تاکید شده رانندگانی که از اول بهمن ماه نسبت به امر واکسینه اقدام نکنند از فعالیت منع خواهند شد و به همین منظور از تاکسیرانان می خواهیم که هر چه زودتر نسبت به واکسیناسیون خود اقدام و گواهی واکسینه را به دفاتر هماهنگی امور اداری سازمان تاکسیرانی ارسال کنند.
وی ادامه داد: طبق آمار وزارت بهداشت که اطلاعات هویتی تمامی رانندگان تاکسی در این سامانه ثبت شده پنج هزار و ۱۷۷ نفر از رانندگان تاکسی در شهر تهران واکسینه نیستند و باید این افراد نسبت به این امر اقدام کنند.
معاون سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه ویروس آمیکرون در حال توسعه است افزود: طبق استعلام وزارت بهداشت از ۱۲ آذر تاکنون چهار راننده تست کرونای آنها مثبت شده به همین منظور واکسیناسیون رانندگان تاکسی بسیار اهمیت دارد.
وی تاکید کرد: در صورت بی‌توجهی، رانندگانی که کارت واکسیناسیون نداشته باشند از فعالیت در تاکسیرانی منع خواهند شد و تا زمانی که کارت واکسیناسیون معتبر آنها به دفاتر هماهنگی و اداری تاکسیرانی ارائه نشود، اجازه فعالیت بر روی تاکسی را نخواهند داشت.
محتشمی پور خاطرنشان کرد: به همین منظور گشت‌های کنترل و نظارت این موضوع را میان رانندگان تاکسی بررسی می‌کنند و در صورت مواجه با این تخلف، ‌ مطابق با آئین‌نامه انضباطی با راننده برخورد خواهد شد و در صورتی که رانندگان تاکسی بی‌توجهی کنند، در گام بعد از طریق QR کدی که روز شیشه تاکسی نصب شده استعلام بگیرند که آیا راننده واکسن دریافت کرده است یا خیر.
به گفته وی، طبق تعامل وزارت بهداشت با اتحادیه تاکسیرانی شهرهای کشور کدملی و نام رانندگانی که تست کرونای آنها مثبت باشد به ما اعلام خواهد شد تا از فعالیت آنان در خطوط جلوگیری شود و پس از منفی شدن تست‌شان مجوز فعالیت بر روی تاکسی را خواهند داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :