19 دی: مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد با بیان اینکه مردم سوریه هیچ وقت یاری ملت ایران را فراموش نمی‌کنند، گفت: رابطه ما با ایران، عراق و لبنان خیلی مهمتر از ارتباط با کشورهایی است که هزاران کیلومتر از ما فاصله دارند؛ همسایه نزدیک، بهتر از برادر دور است.
بثینه شعبان در گفت‌وگو با شبکه افق گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی برای من نمونه کامل یک انسان باایمان، فداکار و خدمتگزار مردم است و ما هرگز فداکاری‌­های او در سوریه را فراموش نخواهیم کرد.
مشاور سیاسی و رسانه‌ای رییس‌جمهوری سوریه افزود: از دیدگاه استراتژیک، ما برای غلبه بر دشمنان به حاج قاسم نیاز داشتیم، بشار اسد هم متوجه این مساله شد که قدرت دشمنان در وحدت آنهاست و قدرت «مقاومت» هم در همین عنصر باید تجلی پیدا کند.
به عقیده بثینه شعبان، جنگ علیه مردم سوریه از ۲۰۱۲ تاکنون مراحل مختلفی داشت، از تبلیغات و نبرد روانی توسط رسانه‌های غربی و با القای سقوط دولت سوریه شروع شد و در ادامه به ورود سلاح و تروریست‌ها به منطقه انجامید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: می‌دانستیم تروریست‌ها در منطقه دارند چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند ولی خودشان نمی‌دانستند در حال تخریب چه چیزی هستند. در حالی که سران آنها به این موضوع واقف بودند و هدف آنها تخریب میراث فرهنگی سوریه بود.
مشاور بشار اسد افزود: آنها فکر نمی کردند که مردم سوریه بتوانند برابرشان مقاومت کنند اما با کمک دوستانمان، یعنی ایران، حزب الله و روسیه توانستیم بر فتنه تکفیری‌ها و تروریست‌ها غلبه کنیم.
بثینه شعبان گفت: بعد از اینکه دیدند نیروهای مستشاری‌شان کاری از پیش نمی‌برند، اردوغان از یک سو و آمریکا هم از سویی دیگر، به صورت میدانی وارد معرکه سوریه شدند تا مقاومت را ساقط کنند ولی باز هم موفق نشدند و به همین دلیل جنگ اقتصادی را شروع کردند.
وی با لحن محکمی بیان کرد: از طریق این شبکه به همه آنها می‌گوییم هر کاری کنند به نتیجه نمی‌رسند.
مشاور بشار اسد با بیان اینکه ایران اولین کشوری بود که به کمک سوریه آمد، گفت: در جنگ اخیر، اولین کشوری که به کمک ما آمد ایران بود و نیروهای مستشاری این کشور وارد سوریه شدند؛ حضور شهید سلیمانی خودش بزرگ‌ترین کمک بود.
بثینه شعبان تصریح کرد: در زمینه نفت و دارو هم کمک‌های زیادی از سوی ایران به مردم سوریه شد و مردم سوریه هیچ وقت یاری ملت ایران را فراموش نمی‌کنند. رابطه ما با ایران، عراق و لبنان، خیلی مهمتر از روابطمان با کشورهایی است که هزاران کیلومتر از ما فاصله دارند؛ همسایه نزدیک، بهتر از برادر دور است.
به گفته مشاور سیاسی و رسانه‌ای رییس جمهور سوریه، بازگشت ایران به منطقه معنا ندارد؛ ایران جزیی از این منطقه است و حضورش در سوریه هم طبیعی است و این دخالت آمریکاست که غیر منطقی است.
بثینه شعبان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۰ سال با مرحوم حافظ اسد کار کردم و از نزدیک، مشکلات او و راهکارهایش برای حل آنها را لمس کردم. ما به اهل بیت (ع) و شخصیت‌هایی مثل حضرت زینب (س) اعتقاد داریم و از آنها الگو می‌گیریم، افراد بزرگی که مقابل دشمنان پایداری کردند؛ اهل بیت(ع) در تاریخ جاودانه شدند و دشمنانشان از بین رفتند و این درس بزرگی برای ماست.

  • نویسنده :
  • منبع :