19 دی: معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، اسامی ۱۳ بانک‌ مشمول طرح تسهیلات خُرد به متقاضیان را اعلام کرد.
«سید عباس حسینی» روز دوشنبه در برنامه تلویزیونی گفت: تسهیلات آسان‌سازی اعطای وام در جلسه هفته گذشته تیم اقتصادی دولت و مدیران بانکی با حضور رئیس جمهور برگزار شد و در روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد برگزار و طی آن محورهای مورد نظر آقای رئیسی و نحوه اجرایی شدن آن بررسی شد.
وی افزود: در مرحله اول اجرای منویات رئیس جمهور، جامعه هدف ما شامل کلیه متقاضیان تسهیلات خُرد از جمله شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی و نیز شرکت‌های معتبر خصوصی می شود.
حسینی اضافه کرد: در مرحله اول و برای تسریع در دستورات رئیس جمهوری بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک قرض الحسنه مهر ایران از جمله بانک‌هایی هستند که بخشنامه تسهیلات آسان به آنها ابلاغ شده است.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی بانک مرکزی، در مرحله دوم نیز بانک‌های خصوصی به این طرح اضافه می‌شوند که براساس اعتبارسنجی متقاضیان، نسبت به پرداخت وام به آنها اقدام خواهد شد.
وی اظهار کرد: طرح آسان‌سازی تسهیلات در هیأت مدیره بانک‌های یاد شده به تصویب رسیده و بخشنامه‌های آن از سوی دفاتر مرکزی به تمام شعب در حال ابلاغ است تا هرچه زودتر این کار عملیاتی شود.
حسینی گفت: متقاضیان این طرح می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود اقدام و نیز برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، باز هم بدون نیاز به ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق به همراه یک سفته یا چک، وام دریافت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :