19 دی: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید براینکه کمبودی در زمینه گوشت قرمز مورد نیاز کشور نداریم گفت: از روز گذشته قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز نسبت به چندروز گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان کاهش یافته است که به نظر می رسد این روند ادامه یابد.
«علی اصغر ملکی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره وضعیت اخیر گوشت قرمز و افزایش نرخ این محصول به دلیل سرما در استان‌های مختلف کشور افزود: قیمت گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا در بازار است و طی روزهای اخیر به دلیل سرد شدن هوا و سرمازدگی و برف گرفتگی برخی استان‌ها و مختل شدن سیستم حمل و نقل قیمت گوشت قرمز در بازار تهران افزایش یافت.
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه به دلیل سرما دامداران نمی‌توانستند دام زنده را عرضه کنند اظهارداشت: شاخص قیمت گوشت قرمز کشور بازار تهران است. این درحالیست که ۹۰ درصد گوشت مورد نیاز این شهر از استان‌های دیگر از جمله کردستان تامین می‌شود.
به گفته وی، این درحالیست که در ابتدای هر ماه ما با افزایش تقاضا گوشت قرمز روبرو هستیم که همین نیز یکی دیگر از عوامل قیمت گوشت در ابتدای هر ماه است.
ملکی گفت: بنابراین طی روزهای اخیر به دلیل سرمازدگی با رشد قیمت روبرو شد به طوری که قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه برای مغازه داران ۱۶۰ هزارتومان و برای مصرف کنندگان ۱۷۵ هزارتومان محاسبه می شد اما طی یک تا دو روز اخیر با رفع مشکل در سیستم حمل  و نقل قیمت هر شقه گوشت گوسفندی برای مغازه داران ۱۴۰ هزارتومان و برای مصرف کننگان نزدیک ۱۵۰ هزارتومان محاسبه می‌شود.
رییس اتحادیه گوشت گوسفندی به کمبود دام زنده کشتاری در پایان سال اشاره کردو اظهارداشت: در ماه‌های پایانی سال با افزایش مجدد تقاضا روبرو می‌شویم بنابراین انتظار می‌رود دولت برای کاهش نوسان قیمت این محصول در شب عید و ایام نوروز تدابیری بیندیشد تا تولیدکنندگان و مصرف کنندگان متضرر نشوند.
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز نسبت به سال گذشته با وجود شیوع کرونا چندان تغییری نداشته است افزود: دامداران باید مورد حمایت قرار بگیرند، زیرا بخشی از افزایش قیمت این محصول ناشی از هزینه های تمام شده تولید است؛دامداران باید هر کیلوگرم جو را با نرخ ۸ هزارتومان، یونجه را ۶ هزارو ۵۰۰ تومان و کاه را ۵ هزارتومان خریداری کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :