19 دی: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری کنسرت حرام نیست، اما باید حرمت زمان و مکان حفظ شود،ابراز عقیده کرد: قانون نوشته شده باید برای کل کشور اجرا شود و نباید تفاوتی میان شهرهای استان خراسان رضوی و تهران باشد، اما به برخی مکان‌ها مانند شهرهای مشهد و قم باید نگاه‌های خاصی صورت گیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین جواد نیک‌بین در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که نظرش در خصوص اجرای کنسرت موسیقی در استان خراسان رضوی چیست، اظهار کرد: معتقدم قانون نوشته شده باید برای کل کشور اجرا شود و نباید تفاوتی میان شهرهای استان خراسان رضوی و تهران باشد، اما به برخی مکان‌ها مانند شهرهای مشهد و قم باید نگاه‌های خاصی صورت گیرد. باید حرمت حریم امام رضا(ع) را نگه داریم، اما اجرای کنسرت در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی منعی ندارد.
او که به تأیید خودش سال‌ها در کنسرت‌های موسیقی داخل و خارج کشور حضور داشته و موافق برگزاری کنسرت هم است، تصریح کرد: باید حرمت‌ها در نحوه برگزاری حفظ شود، زیرا برخی مواقع حواشی کنسرت برای شهرها معضلاتی به وجود می‌آورد.
نیک‌بین خاطرنشان کرد: برگزاری کنسرت حرام نیست، اما باید حرمت زمان و مکان حفظ شود. در کشور دو نهاد مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که در این خصوص قانون‌گذار هستند. همچنین در شهرها نهادهایی مانند شورای اسلامی شهر و شورای فرهنگ عمومی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند که این نهادها باید برای برگزاری این مراسم‌ها باهم به توافق برسند. با این حال این‏که خلاف صریح قانون چیزی را مصوب کنیم، درست نیست.
فضای مجازی محدود نمی‌شود
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که تا کنون در خصوص صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیامرسان‌های اجتماعی حتی یک نطق هم در مجلس نداشته‌ و جزء طراحان طرح نیز نبوده است، گفت: هرچند موافق ساماندهی فضای مجازی هستم، اما نباید به این بهانه، در زندگی مردم سرک بکشیم و فضای مجازی مردم را محدود کنیم.
وی با اشاره به حضور و فعالیت خود در اکثر پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی، عنوان کرد: بسیاری از مسئولان نظام هم اینستاگرام دارند و در فضای مجازی فعال‌اند، اما معتقدم فضای مجازی باید قانونمند شود تا هرکس نتواند با چند پروفایل وارد فضای مجازی شود.
نیک‌بین اضافه کرد: به ‌هیچ ‌عنوان مخالف فضای مجازی نیستیم و معتقدم این فضا اصلاً تعطیل نمی‌شود و حتی محدودیت هم ایجاد نخواهد شد، بلکه تنها فقط قانونمند می‌شود؛ چراکه به دنبال این هستیم تا جلوی بسیاری از کلاه‌برداری‌هایی که از طریق فضای مجازی انجام می‌شود را بگیریم.

  • نویسنده :
  • منبع :