19 دی: معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این‌که تغییری در سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال آینده اتفاق نمی‌افتد، اظهار کرد: اگرچه این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است، اما اگر هم تغییراتی صورت بگیرد برای کنکور سال ۱۴۰۱ اعمال نمی‌شود.
 دکتر احسان جمالی در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، ضمن بیان این مطلب و با تاکید بر این‌که ثبت نام برای شرکت در کنکور ۱۴۰۱ از فردا یکشنبه دهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد، گفت: این آزمون در روزهای ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و نتایج آن نیز همانند سنوات گذشته (به جز سال ۱۳۹۹ که به دلیل کرونا  زمان اعلام نتایج با تغییراتی همراه بود)  اواسط مردادماه سال آینده اعلام می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: انتخاب رشته داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و نتایج داوطلبان بورسیه و با شرایط خاص در انتهای مردادماه صورت می‌گیرد و نتایج آن نیز قبل از مهرماه و اوایل دهه سوم شهریورماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد تا داوطلبان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای آغاز سال تحصیلی وارد دانشگاه‌ها شوند.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: تغییراتی در سهمیه‌های داوطلبان در کنکور سال ۱۴۰۱ نداریم چرا که هنوز مصوبه‌ای در این زمینه ابلاغ نشده است.
دکتر جمالی با تاکید بر این‌که تغییرات سهمیه‌های داوطلبان دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود، اظهار کرد: در این زمینه جلساتی هم تشکیل شده است اما این تغییرات به کنکور ۱۴۰۱ نمی‌رسد و در نتیجه ما شاهد تغییراتی در سهمیه‌ها نخواهیم داشت و اگر هم تصمیم‌گیری در زمینه سهمیه‌های ورود به دانشگاه اتفاق بیفتد از کنکور سال ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور همچنین خاطر نشان کرد: یکی از تغییراتی که در کنکور ۱۴۰۱ خواهیم داشت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پذیرش در رشته‌های پزشکی خواهد بود که بر اساس این مصوبه سال آینده ۲۰ درصد به ظرفیت پذیرش داوطلب در این رشته‌ها اضافه خواهد شد.
وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ ما تعداد ۸۰۰۰ دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌ها پذیرش کردیم که براساس مصوبه جدید شورا این ظرفیت با افزایش ۲۰ درصدی یعنی ۱۶۰۰ نفری به ۹۶۰۰ خواهد رسید.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با بیان این‌که آیین‌نامه اجرایی افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی توسط وزارت بهداشت ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: پس از اعلام این آیین‌نامه، جزئیات آن را در دفترچه شماره ۲ به اطلاع داوطلبان خواهیم رساند اما این پذیرش‌ها برای داوطلبان مناطق محروم خواهد بود که البته نحوه توزیع آن توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.
دکتر جمالی همچنین در خصوص پذیرش داوطلبان بهیاری در کنکور سال ۱۴۰۱ گفت: ظرفیت این پذیرش امسال قطعی و ضریب آن چهار خواهد بود در واقع از سال ۱۴۰۱ در تمام دوره‌های روزانه، شهریه‌پرداز و دانشگاه آزاد این تغییرات اعمال می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :