19 دی: معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت گفت: به کارگیری ابزارهای نوین بانکی و مالی در دستور کار قرار دارد و به زودی عملیاتی می‌شود.
فرهاد نوری عصر شنبه ۹ بهمن در آیین بزرگداشت بیست وپنجمین سالروز ملی صادرات در شیراز  با بیان اینکه رویکرد جدید دولت درباره توسعه تجارت متمرکز است، اظهار کرد: نقشه راه تجارت خارجی ترسیم شده و از سال بعد به صورت جدی‌تر اجرا می‌شود.
او با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی برای تسهیل صادرات در خارج از کشور دنبال می‌شود، گفت: دیپلماسی اقتصادی و حضور در بازارهای بین‌المللی با کالاهای با ارزش افزوده بیشتر و در کشورهایی که صادرات در آن بهتر انجام شود، از جمله این دستورالعمل‌ها است.
معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در داخل کشور نیز سعی بر این است که بستر مناسب‌تری برای کسب و کار صادراتی ایجاد کند، افزود: ارتقا، بهبود تکنولوژی و افزایش کیفیت باید مورد پیگیری باشد تا کالای ایرانی با برند ویژه در بازارهای دنیا حضور پیدا کند.
نوری با بیان اینکه اجرای این سیاست‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: در 10 ماه سال گذشته صادرات فزاینده بوده، قیمت هر تن کالای صادراتی رو به بهبود است و بازارهای بهتری در دسترسی قرار گرفتند.


  • نویسنده :
  • منبع :