19 دی: خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: مقام‌های شهر پکن که کمتر از یک هفته دیگر میزبان بازی‌های المپیک زمستانی هستند با شناسایی دو مورد ابتلا به کرونا در این شهر اعمال محدودیت و قرنطینه در بخش‌های مسکونی شهر پکن را آغاز کرده‌اند.
به گزارش بامداد دوشنبه، این خبرگزاری با اعلام این خبر افزود: ساکنان محله آنژنلی در منطقه چائویانگ پکن در قرنطینه قرار گرفته و شهروندان این منطقه تا روز جمعه هر روز مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.
براساس این گزارش، پس از میلیون‌ها آزمایش در هفته گذشته، سایر بخش‌ها در منطقه فنگتای پکن نیز همچنان در قرنطینه است.
اعمال محدودیت‌ها در پکن در حالی آغاز شده است که این شهر آماده میزبانی از بازی های المپیک زمستانی است که از ۴ فوریه (۱۵ بهمن) آغاز می شود.
براساس دستورالعمل های بهداشتی کمیته برگزاری المپیک زمستانی، همه شرکت کنندگان در این مسابقات روزانه باید تست شناسایی انجام و هر ۹۶ ساعت ۲ بار نتیجه تست منفی خود را ارائه دهند.
پیش از این کمیته برگزاری بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از ۳۶ مورد ابتلای جدید در میان ورزشکاران و همراهان این مسابقات خبر داد و افزود: ۱۹ نفر از این تعداد یا ورزشکار و یا از همراهان تیم ها بودند که در بدو ورود به فرودگاه تست شناسایی آنها مثبت شده است.
آمادگی‌های نهایی برای برگزاری این رویداد جهانی ورزشی در میان گسترش موج جهانی ابتلا به سویه جدید و مسری ویروس کرونا «اُمیکرون» در حال انجام است.
این رویداد ورزشی از ۴ تا ۲۰ فوریه ( ۱۵ بهمن تا ۱ اسفند) و در شرایطی که قرار است همه  مسابقات انفرادی دور از عموم باشد، برگزار می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :