19 دی: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی اعلام کرد که با همتای اسرائیلی خود درباره ایران و روسیه گفت و گو کرده است.
وزیر امور خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر، گفت و گویش با یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را "عالی" خواند.
بلینکن ادعا کرد: روابط دوجانبه مستحکم میان ایالات متحده و اسرائیل در مواجهه با چالش‌های مشترک از جمله خطر تهاجم دوباره روسیه به اوکراین و تهدیدات ناشی از ایران، اهمیت دارد.
وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد بلینکن روز دوشنبه به وقت محلی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت و گو کرده است.
وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد، بلینکن و محمود عباس در مورد اهمیت تقویت روابط آمریکا با تشکیلات خودگردان فلسطین و چالش های پیش روی آن و مردم فلسطین گفت و گو کردند.
بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن همچنین در این گفت و گو بر تعهد واشنگتن بر راهکار دو کشوری تاکید کرد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و پس از نزدیک به ۳۰ روز رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک وارد یک دوره تنفس کوتاه تصمیم‌گیری سیاسی شده است که بعد از چند روز ادامه خواهد یافت. اکنون گفت‌وگوها وارد مرحله ای شده است که آمریکا باید درخصوص پذیرش خواسته‌های برحق ایران تصمیم گیری کند.
  • نویسنده :
  • منبع :