19 دی: مراسم تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای دولت سیزدهم با آرمان های حضرت امام خمینی (س) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی در حرم مطهر امام برگزار شد.
در این مراسم، یادگار امام با تأکید بر اینکه فقر اقتصادی به فقر فرهنگی و اجتماعی منجر می شود، گفت: تردید نباید کرد که میدان امروز مدیریت کشور یک میدان جهاد، صعب و پر چالش از جهات مختلف است و همه افراد مختلف سیاسی و غیره باید دست در دست هم به حمایت رئیس جمهور و دولت بپردازند. هرکسی به اندازه وسع خود باید همت کند که بتوانید این کشتی عظیم و پر افتخار که در دریای با عظمت مردم ایران استوار شده و به طوفان حوادث گرفتار آمده را به منزل برسانید. 
به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان های امام خمینی(س) گفت: وقتی انقلاب شد کار بزرگ امام این بود که دل ها را تغییر داد و در آنها ظرفیت ایجاد کرد. پیامبر(ص) نیز همین کار را کرد؛ پیامبر عظیم الشأن اسلام توانست جان ها را عوض کند و از میان جان های آلوده دوره جاهلیت مبانی حکمت جوشید. اگر این اتفاق نیفتاد، بالاتر از سخن سیدالشهدا(ع) نداریم که فرمود، «شکم های شما از حرام پر شده و دل های شما ظرفیت شنیدن حرف حق را ندارد». 
یادگار امام تأکید کرد: اگر باطن ما پاک باشد ظاهر مردم هم پاک می شود. پس کار بزرگ امام تحولی بود که قبل از اینکه در جامعه بیرونی به وجود بیاورد درون مردم به وجود آورد و قلب ها را متحول کرد. وجود مبارک پیامبر وقتی وارد مکه شد همه خون ها را بخشید. از همین روست که قرآن خطاب به پیامبر(ص) می گوید، «اگر بداخلاق بودی رهایت می کردند».
وی با اشاره به اینکه دومین کار بزرگ امام «توجه ویژه به مردم» بود، تصریح کرد: فقر اقتصادی به فقر فرهنگی و اجتماعی منجر می شود. چشم جامعه ما به تصمیمات دولت است و حل این موضوع کار و عزم بزرگی را می طلبد. البته همه میدان سخت پیش رو را می شناسند و دشمنی ها را به خوبی واقف هستند. شعار بزرگ انقلاب ما یعنی «نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی» و «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» در ضمیر مردم هست و کینه و خباثت استکبار نسبت به مردم ایران، انقلاب مردم ایران و رهبران جمهوری اسلامی به خوبی واقف هستند. 
سید حسن خمینی افزود: نباید تردید کرد که میدان امروز مدیریت کشور یک میدان جهاد، صعب و پر چالش از جهات مختلف است و همه افراد مختلف سیاسی و غیره باید دست در دست هم به حمایت رئیس جمهور و دولت بپردازند. هرکسی به اندازه وسع خود باید همت کند که بتوانید این کشتی عظیم و پر افتخار که در دریای با عظمت مردم ایران استوار شده و به طوفان حوادث گرفتار آمده را به منزل برسانید. 
وی گفت: در مرحله اول دل هایمان را به فضای ملکوتی سال های آغازین انقلاب ببریم و استمداد بطلبیم و با رحمت، عطوفت و نگاهی فراتر از ظرفیت های فردی خودمان، همتی به بزرگی مردم ایران و استفاده از همه تجارب، فکرها، اندیشه و همه قدرت مدیریت کشور بتوانیم از گرداب مشکلات و گرداب یأس خارج شویم. دردمندانه ظرفیت خودمان را بالا ببریم تا مشکلات حل شود.بتوانیم از گرداب مشکلات و گرداب یأس خارج شویم. دردمندانه ظرفیت خودمان را بالا ببریم تا مشکلات حل شود.
  • نویسنده :
  • منبع :