19 دی: مقام‌های دولتی اسپانیا اعلام کردند که در سانحه واژگونی قایق مهاجران در اقیانوس اطلس در حدود ۳۵کیلومتری جزیره فوئرتونتورا، یک مهاجر کشته و ۱۶ نفر دیگر ناپدید شدند.
به گزارش روز جمعه از رویترز، نیروهای امدادی حدود ۴۱ مهاجر را از قایق واژگون شده نجات داده‌اند. گارد ساحلی اسپانیا جسد یک نفر را در دریا پیدا کرده است.
ترزا مایان معاون نمایندگی دولت مرکزی اسپانیا در جزایر قناری در یک کنفرانس خبری گفت که برخی از بازماندگان در بدو ورود به این جزایر گزارش داده‌اند که ۱۶ نفر از همسفرانشان در دریا مفقود شده‌اند.
بر اساس داده‌های وزارت کشور اسپانیا، جزایر اسپانیایی در سواحل غرب آفریقا به مقصد اصلی مهاجرانی تبدیل شده‌اند که تلاش می‌کنند به اروپا برسند. جزایر اسپانیا سال گذشته یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای عبور مهاجران در یک دهه گذشته بود. 
در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲۲ هزار و ۳۱۶ مهاجر به طور غیرقانونی وارد جزایر قناری شدند در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۳ هزار و ۲۷۱ نفر بود.
گروه حقوق بشری "واکینگ بوردرز" اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۱ بیش از چهار هزار و ۴۰۰ مهاجر از جمله حداقل ۲۰۵ کودک در تلاش برای رسیدن به اسپانیا در دریا مفقود شده‌اند که این رقم بیش دو برابر بیشتر از آمار سال ۲۰۲۰ است. 
جزایر قناری در کرانه‌های شمالی آفریقا، مقصد اصلی عمده پناهجویان و جنگ‌زدگانی است که برای کار و زندگی راهی برای ورود به اروپا می‌جویند.

  • نویسنده :
  • منبع :