19 دی: مدیرعامل فرابورس ایران به جلسه اخیر سازمان خصوصی‌سازی که برای تعیین تکلیف عرضه سهام سرخابی‌ها برگزار شد، اشاره کرد و گفت: برخی مراحل برای تکمیل فرایند عرضه سهام، باقی مانده که اگر به صورت منظم پیش برود، طی هفته‌های آتی شاهد درج نماد و عرضه سهام سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس هستیم.
"میثم فدایی واحد" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته برای عرضه سهام این دو باشگاه پرطرفدار در بازار سرمایه گفت: چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی و مسئولان این دو باشگاه برای تعیین تکلیف عرضه سهام آنها در بازار فرابورس برگزار شد و آخرین وضعیت واگذاری سهام این دو باشگاه در فرابورس مورد بررسی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه برنامه زمان‌بندی فعالیت‌هایی که باید ارکان مختلف هر چه سریع‌تر برای واگذاری سهام این دو باشگاه انجام دهند ارائه شد.
به گفته فدایی تا چند روز گذشته فرایند عرضه سهام این دو باشگاه در انتظار حسابرسی صورت‌های مالی آنها بود، اما اکنون و متناسب با اقدامات صورت گرفته، صورت‌های مالی حسابرسی‌شده دو باشگاه ارائه شده است.
مدیرعامل فرابورس ایران عنوان کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای عرضه سهام در بازار سرمایه بعد از حسابرسی صورت‌های مالی، باید مدارک لازم را نیز برای ثبت این شرکت‌ها نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه کنند.
وی با تاکید بر اینکه این دو باشگاه باید بعد از گذر از این مرحله در بازار پایه درج نماد شوند، گفت: اکنون بر اساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده، قرار بر این است تا معامله سهام سرخابی‌ها از طریق بازار پایه فرابورس صورت گیرد.
فدایی درباره مدل عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس نیز گفت: مدل‌های مختلفی در این زمینه در حال بررسی است که در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی یادآور شد: بعد از درج نماد سرخابی‌ها در فرابورس، مجوز افزایش سرمایه آنها از سازمان بورس اخذ می‌شود و منابع تجمیع شده از عرضه سهام این دو باشگاه برای تجدید ساختار مالی و نیز بهبود وضعیت باشگاه‌ها وارد حساب آنها می‌شود.
هفته آینده قیمت سهام سرخابی‌ها مشخص می‌شود
مدیرعامل فرابورس ایران خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به حسابرسی صورت‌های مالی این باشگاه‌ها، باید قیمت سهام آنها در هیات واگذاری تعیین تکلیف شود؛ بر این اساس به احتمال زیاد تا هفته آینده قیمت سهام سرخابی‌ها مشخص خواهد شد.
وی با بیان اینکه سازمان بورس به صورت هم‌زمان درخواست ارائه مدارک مورد نیاز را برای ثبت این دو باشگاه نزد سازمان مطرح کرده است، گفت: اکنون مدارکی از باشگاه‌ها درخواست شده و آنها باید تا هفته آینده این مدارک را در اختیار سازمان بورس قرار دهند.
فدایی اظهار داشت: بعد از ثبت مدارک، کمیته‌ای برای درج نماد آنها و نحوه فرایند واگذاری سهام تشکیل می‌شود.
مدیرعامل فرابورس ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سهام سرخابی‌ها به صورت هم‌زمان وارد بازار می‌شود یا خیر، گفت: قرار بر این است تا سهام آنها به صورت هم‌زمان وارد بازار فرابورس شوند.
زمان عرضه سهام سرخابی‌ها در بازار سرمایه
فدایی با بیان اینکه زمان اعلام شده از سوی وزیر ورزش و جوانان و نیز رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص عرضه سهام این دو باشگاه در فرابورس تا پایان بهمن‌ماه است، اعلام کرد: برای اجرای حتمی عرضه سهام سرخابی‌ها تا زمان اعلام شده باید مسئولان مربوطه به صورت لحظه‌ای مدارک را ارائه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوان برای پایان بهمن‌ماه این مهم را محقق کنیم.
مدیرعامل فرابورس ایران گفت: به صورت دقیق می‌توان زمان عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس را بعد از طی فرایند ثبت نزد سازمان، درج نماد معاملاتی در بازار پایه و صدور مجوز افزایش سرمایه آنها اعلام کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :