19 دی: قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه امروز (جمعه، ۱۵ بهمن‌ماه) با ۴۲ سنت افزایش به ۹۱ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه رسید.
به گزارش روز جمعه از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا)، در معاملات امروز (جمعه، ۱۵ بهمن‌ماه) نیز روند افزایشی قیمت نفت که از دیروز و به دلیل هجوم سرمای شدید به بخش‌های وسیعی از آمریکا شروع شده بود ادامه یافت.
هر دو شاخص برنت و وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به سوی ثبت هفتمین رشد هفتگی متوالی پیش می‌روند. قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۵۲ سنت افزایش به ۹۰ دلار و ۷۹ سنت است.
به گفته «ادوارد مویا»، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، وست تگزاس اینترمدیت پس از ورود سرمای قطبی به تگزاس و مختل شدن تولید نفت در منطقه پرمین، به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کرد.
چیوکی چن، تحلیلگر ارشد شرکت «سانوارد تردینگ» هم پیش‌بینی کرد: با ریسک ژئوپلیتیکی اوکراین و افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس، انتظار می‌رود قیمت‌ها به مرز ۱۰۰ دلار برسند.
گفتنی است ۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در نشست ۱۶ دقیقه‌ای روز چهارشنبه ( ۱۳ بهمن‌ماه) بر سر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه در ماه مارس (اسفند- فروردین‌) به توافق رسیدند.

  • نویسنده :
  • منبع :