19 دی: وزیر آموزش‌وپرورش آموزش مجازی را برای نظام تعلیم و تربیت ناکافی و باعث عقب ماندگی دانش‌آموزان دانست و گفت: برای جبران این عقب ماندگی بازگشایی مدارس اولویت نخست آموزش وپرورش محسوب می‌شود.
یوسف نوری عصر امروز جمعه در آیین افتتاح دبیرستان دخترانه تبرستان شهرستان نوشهر افزود: تدریس مجازی مکمل آموزش دانش آموزان در مدارس است و به همین دلیل آموزش حضوری مبنای فعالیت آموزشی برای دانش آموزان است.
وی گفت: در حال حاضر دانش آموزان با آموزش مجازی خو گرفته اند که این روش ناقص موجب عقب ماندگی و لطمه به آموزش دانش آموزان شده است و نباید این روش آموزشی به عنوان تنها روش بیشتر تداوم یابد.
وزیر آموزش و پرورش با اظهار این که فشارهای موجود برای تعطیلی مدارس با توجه به سویه اومیکرون زیاد است، گفت: واقعیت این است که سویه اومیکرون خطر آنچنانی ندارد و به صورت سرماخوردگی است و به همین دلیل امروز در جهان هیچ کشوری مدارسش را با شیوع این سویه تعطیل نکرد.
وی افزود : با توجه به گزارش سازمان بهداشت جهانی، مدارس آخرین مکانی هستند که تعطیل می شوند و به عنوان نخستین نیز باید بازگشایی شوند در نتیجه انتظار ما این است که دوستان در حوزه های دیگر با توجه به ضرورت بازگَشایی مدارس برای دانش آموزان این موضوع را بررسی و پی گیری کنند.
نوری از آمادگی گامل معلمان برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: تدریس در فضای مجازی کار معلمان را مضاعف کرده است در صورتی که ما می توانیم از این فرصت و ظرفیت در کنار تدریس حضوری برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان بهره ببریم.
وزیر آموزش و پرروش همچنین از خیرین مدرسه ساز به عنوان سرمایه اجتماعی کشور نام برد و اظهار داشت: این برکت از آنچنان جایگایی برخوردار است که در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری، در مشارکت سیاسی و اجتماعی، مشارکت خیریه به عنوان ضلع سوم معرفی شده است.
نوری از بنیاد فرهنگی مصلی نژاد که ساخت مدرسه 12 کلاسه تبرستان نوشهر را انجام داد به عنوان یک بنیاد نمونه یاد کرد و افزود که این بنیاد تمامی قواعد فرهنگی، پژوهشی ،توسعه و هنری را به بهترین شکل در مدارس رعایت کرده است و این رفتار بازتاب مستقیم در اخلاق، اعتقاد، تربیت ،آموزش و هویت دانش آموزان خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :