دیپلمات بلندپایه روسیه در وین گفت که ایران دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به تاسیسات هسته‌ای خود رد نمی‌کند.

«میخاییل اولیانوف» سفیر و نماینده دایم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین شنبه‌شب در پیامی توییتری نوشت: ایران دسترسی [آژانس بین‌المللی انرژی اتمی] را رد نمی‌کند.

اولیانوف افزود: ایران حقوق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را زیر سوال نمی‌برد و برای تداوم مشورت‌ها آماده است. آژانس در این باره ابراز نگرانی کرده اما آن هم برای گفت‌وگو آماده است. اجازه بدهید امیدوار باشیم که مشکلات به زودی  برطرف خواهد شد.

وی پیشتر در پیام دیگری به درز کردن گزارش محرمانه آژانس درباره ایران به رسانه‌ها  اشاره کرد و نوشت : گزارش امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای توافقات پادمانی در ایران، پنج دقیقه بعد از توزیع آن در میان اعضای شورای حکام در رسانه‌های غربی منتشر شد.

اولیانوف تصریح کرد: اصل محرمانه بودن گزارش‌ها در آژانس نتیجه‌بخش نیست. اما این رخداد دست کم یک نکته مثبت داشت. از محتوای گزارش مشخص است که مساله جای دیگری بوده و مایه نگرانی فوری در حوزه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای نیست.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود ادعا کرده که ایران به غنی‌سازی اورانیوم فراتر از محدوده‌های تعیین‌ شده در برجام ادامه داده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا