19 دی: رئیس سازمان حج و زیارت، از آغاز پیش ثبت نام سفرهای عتبات نوروزی از ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ خبر داد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که پیش ثبت نام سفرهای عتبات نوروزی از ۳۰ بهمن آغاز می‌شود و تا ششم اسفند ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. 

علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در این خصوص ۲۵ بهمن ماه صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های پیش بینی شده روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ثبت نام قطعی انجام خواهد شد و از ۲۵ اسفند نیز اعزام‌های نوروزی به عتبات عالیات آغاز خواهد شد و تا هشتم فرودین ۱۴۰۱ ادامه خواهد یافت. 

در این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز به آغاز ثبت نام سفرهای عتبات دانشجویی اشاره کرد و لزوم ظرفیت سازی مناسب برای بهره مندی عاشقان اهل بیت از سفرهای زیارتی اعتاب مقدسه و ارائه خدمات بهتر به زائران را خاطر نشان ساخت. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین لزوم پایبندی به مصوبات ستاد ملی مبارزه به کرونا و رفتار یکسان با زائران در سفرهای زیارتی را یادآور شد و خواستار پیگیری از سرگیری سفر زمینی کاروان‌های زیارتی به عراق شد و این اقدام را در پاسخگویی به قشر کثیری از زائران و کاهش هزینه‌های سفر مثبت ارزیابی کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :