19 دی: معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرگونه تصمیم درباره فعالیت حضوری یا مجازی دانشگاه‌ها فقط با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است و وزارتخانه هیچ تصمیمی برای این موضوع بدون نظر ستاد اتخاذ نمی‌کند.

علی خاکی صدیق روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها اظهار داشت: دانشگاه‌های سراسر کشور برای برگزاری حضوری یا مجازی کلاس‌های درس باید با ستاد مقابله با کرونا هماهنگ باشند و در شرایطی که وضعیت شهرها قرمز است اگر ستاد کرونا تصمیم بر غیرحضوری بودن کلاس‌ها داشته باشد، دانشگاه‌ها باید فعالیت کلاسی دانشجویان را مجازی برگزار کنند. 

وی درباره اینکه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رییس جمهور مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها است و این بخشنامه به استان‌ها ابلاغ شده است، تصریح کرد: در زمینه حضوری یا مجازی بودن دانشگاه‌ها در وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی کرونا، منتظر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم تا تعیین تکلیف شود. 

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: برای کلاس‌های درس دانشگاه‌ها همه تلاش ما برای حضوری بودن است اما هر استان باید برای حضوری یا مجازی بودن کلاس‌های درس خود حتما با ستاد مقابله با کرونا هماهنگ باشد. 

وی ادامه داد: تصمیم برای حضوری یا مجازی بودن کلاس‌ها به عهده ستاد کرونا است و اگر این ستاد شرایط قرمز یا دیگر شرایط کرونایی را اعلام کند ما موظف به اجرای آن هستیم. 

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: برخی از اعضای ستاد مقابله با کرونا معتقدند که شیوع کنونی سویه اومیکرون به دلیل حضوری بودن کلاس‌های درس دانشگاه‌ها و بازگشایی آنها نیست و مانعی برای برگزاری کلاس‌های حضوری به شمار نمی رود. 

وی درباره این موضوع که ممکن است از اسفندماه اوج بیشتر سویه اومیکرون را داشته باشیم و آیا با وجود این موضوع همچنان اصرار بر بازگشایی دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: ستاد مقابله با کرونا باید تصمیم گیری کند ما در وزارت علوم تخصص لازم در این زمینه را نداریم که نظر بدهیم و تابع مصوبه ستاد کرونا هستیم چون اعضای آن می توانند نظر نهایی برای این موضوع را اعلام کنند. 

خاکی صدیق درباره اینکه ستاد مقابله با کرونا هنوز تصمیمی برای تعطیلی کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های سراسر کشور نگرفته است، گفت: در حال حاضر فعالیت حضوری و ترکیبی برخی دانشگاه‌ها ادامه دارد و در صورتی که ستاد مصوبه جدیدی داشته باشد، وزارت علوم برای اجرای آن اقدام خواهد کرد.



  • نویسنده :
  • منبع :