19 دی: سخنگوی پنتاگون در واکنش به رونمایی موشک دوربرد و نقطه زن "خیبر شکن" ایران برغم تداوم سیاست هراس افکنی درباره توان دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی اذعان کرد به طور مستمر شاهد بوده‌ایم که ایران برنامه موشکی بالستیک خود را ارتقا داده است.
همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ در ۲۲ بهمن ماه موشک دوربرد و نقطه زن "خیبر شکن" بعنوان جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن در تداوم سیاست هراس افکنی واشنگتن از برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران درباره رونمایی جدید دستاورد دفاعی ایران ادعا کرد به طور جدی آگاه هستیم که آن برنامه موشکی چه خطر منطقه‌ای را در پی دارد.
سخنگوی پنتاگون مدعی شد، از این رو، به طور جدی با متحدان و شرکا در منطقه کار می‌کنیم تا بتوانیم با این نوع تهدیدها مقابله کنیم و اطمینان داشته باشیم که متحدان ما نیز توان دفاع از خود را داشته باشند.
جان کربی وقتی با سوالات خبرنگاران درباره موشک جدید ایران مواجه شد، پاسخ داد نمی‌تواند در این مورد چیزی بگوید چرا که هنوز از جزئیات آن مطلع نشده‌ است و در مورد موشکی که ایران می‌گوید، چیزی ندیده‌ است.
سخنگوی پنتاگون در عین حال ادعا کرد صادقانه بگویم فعالیت‌های بدخواهانه آنها را فراتر از پیام می‌دانیم.
این مقام پنتاگون در حالیکه که کشورش در ایجاد و تاسیس گروههای تروریستی و حمایت آنها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) نقش داشته و بدون اشاره به زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی، درباره برنامه دفاعی بازدارندگی ایران مدعی شد این فعالیت‌های بدخواهانه منطقه را ناامن و گروههای تروریستی را در سراسر منطقه حمایت می‌کند و مخل دریانوردی و کشتیرانی هستند.
کربی ادعا کرد که آنها در حال پیشبرد برنامه موشکی بالستیکی هستند که برای اهدافی طراحی شده تا به متحدان و شرکای ما صدمه و خسارت وارد کند.
سخنگوی پنتاگون که نظامیان کشورش کیلومترها دور از خاک واشنگتن در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) حضور دارند، مدعی شد که ما این را پیام در نظر نمی گیریم. این تهدید امنیت ملی در منطقه برای مردم و تاسیسات ما و متحدان و شرکای ما است.
"جالینا پورتر" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی مدعی شد توسعه و تکثیر موشک‌های بالستیک از سوی ایران تهدیدی برای امنیت بین‌المللی و چالش مهم عدم اشاعه است.
این مقام آمریکایی نیز در راستای سیاست هراس افکنی از پیشرفت های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران تهدید کرد ما همچنان به استفاده از انواع ابزارهای منع اشاعه برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر برنامه موشکی ایران و توانایی این کشور در انتقال فناوری به دیگران ادامه می دهیم. 
این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین در تداوم سیاست هراس کشورش از پیشرفت‌های برنامه صلح آمیز ایران در چارچوب برجام ادعا کرد بنابراین، یک ایران با سلاح هسته‌ای احتمالا اقدامات  تحریک‌آمیز بیشتری انجام می دهد و ما متعهد هستیم که از این اتفاق جلوگیری کنیم.
پیش از این ژنرال کنت مکنزی فرمانده نیروهای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) با اذعان درباره توان دفاعی بازدارندگی ایران درخصوص دقت موشک های ایران گفته بود ایرانی ها در عین الاسد، هر نقطه ای را که می خواستند، هدف قرار دادند.
به گزارش سپاه نیوز، موشک راهبردی خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد. این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه های مشابه یک سوم کاهش یافته و مدت آماده سازی و شلیک آن نیز تا یک ششم تقلیل پیدا کند.
چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است.
این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سخت کوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.
 

  • نویسنده :
  • منبع :