19 دی: طبق تشریح دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا، مشخص شد در این هفته نیز قیمت سکه و طلا تحت تاثیر نوسانات کاهشی نرخ ارز، اخبار سیاسی-اقتصادی و همچنین کاهش تقاضا از آرامش نسبی برخوردار است و همچنان روند قیمت‌ها نزولی بوده است.
نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت علیرغم اینکه در بازارهای جهانی حدود ۲۴ دلار افزایش قیمت اونس جهانی را شاهد بودیم اما در بازارهای داخلی، باتوجه به نوسانات کاهشی نرخ ارز و خبرهای سیاسی‌- اقتصادی از سمت و سوی مذاکرات برجام، تقاضا همچنان روند کاهشی داشت و قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز با کاهش همراه بود. همچنین مردم بیشتر تمایل به فروش دارند تا به خرید سکه و مصنوعات طلا.
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، خاطر نشان کرد: البته این کاهش تقاضا مختص این هفته نبوده و حدوداً یک ماهی است که تقاضا در بازار سکه و طلا کاهش پیدا کرده است. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، طی یک ماه اخیر قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده و نوسانات حداقلی شده‌اند؛ لذا مردم می‌توانند با اطمینان بیشتر به معاملات خود بپردازند.
وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ سکه و طلا در بازار یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌های معاملاتی این هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۸۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته‌ در آخرین معاملات هفته به ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسیده است. سکه‌های طرح قدیم اما در این هفته تغییرات خاصی نداشت و در پایان هفته ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب سکه نیز این هفته نسبت به هفته پیش از آن نوسان ۲۰- ۳۰ هزار تومانی داشته و در حال حاضر حباب سکه در بازار به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: هر قطعه نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب در این هفته کاهش ۶۰ هزار تومانی (نیم سکه) و ۵۰ هزار تومانی (ربع سکه) را تجربه کرده‌اند. بدین ترتیب در پایان هفته هر قطعه نیم سکه در آخرین معاملات به شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسیده‌اند. سکه گرمی نیز در این هفته ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر شده و با ارزش دو میلیون و ۲۷۰ هزار تومان معامله شده است.
بذرافشان افزود: هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار نیز طی یک هفته اخیر ۱۸ هزار تومان افت قیمت داشته و به پنج میلیون و ۶۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش حدود ۴۰۰۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۱۵۷ هزار تومان در پایان هفته قیمت دارد. اونس جهانی نیز در حال حاضر معادل ۱۸۲۹ دلار ثبت شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :