اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده روز یکشنبه در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

متن کیفرخواست اکبر طبری معاون سابق اجرایی قوه قضاییه در دوره ریاست آقای صادق لاریجانی به معنی واقعی کلمه تکان‌دهنده است. 

ممکن است گفته شود معاون اجرایی نبوده و در حوزۀ ریاست سمت داشته یا در استخدام قوه قضاییه نبوده یا هر توضیح دیگر. اما هر چه بوده این فرد به آقای صادق لاریجانی نزدیک بوده است و این قابل انکار نیست و از متن کیفرخواست نیز همین نزدیکی برمی‌آید چون بدون این نزدیکی نمی‌توانست چنان اختیارات و جسارتی پیدا کند و به تعبیری که در متن کیفرخواست آمده دفتر او به کانونی برای حل پرونده ها - بخوانید کار چاق کنی کلان - تبدیل شود. 

متن کیفرخواست جداگانه منتشر شده و با این متن پیوند دارد و می توانید بخوانید و تکرار نمی‌کنم. همین قدر هست که رشوه‌های کلان می‌گرفته اند و کار از کار چاق کنی گذشته بوده آن هم درون دستگاه قضایی و هر چند هنوز متهم است اما 250 پرونده کلاسه تشکیل شده و رمان کلیدر نیست که 10 جلد شده باشد. 250 جلد پرونده است. رمان نیست پرونده اتهامات است.

این نوشتۀ کوتاه اما به قصد طرح دو پرسش از رییس پیشین دستگاه قاضی اسـت:

1- جناب ایشان از این همه تخلف و رشوه خواری توسط این فرد چنان که در متن کیفرخواست آمده و به عبارت دیگر از حضور مجسمۀ فساد در کنار خود اطلاع داشته اند یا نه؟ اگر آری چرا اقدام نکردند و چرا در زمان ریاست خود ایشان این جرثومه را دادگاهی نکردند؟ و اگر نه، وقتی از نزدیک خود اطلاع نداشتند از دورها چگونه اطلاع داشتند؟

2- اگر اطلاعات مربوط به این فرد در زمان ریاست ایشان به دست رسانه‌ای می رسید امکان انتشار و افشاگری داشت یا با آن برخورد می شد؟

پاسخ به همین دو پرسش کافی است و نیاز به توضیح بیشتر نیست.

  • نویسنده : سروش بامداد
  • منبع : عصر ایران