19 دی: ملی پوش اسکی با عذرخواهی از جامعه اسکی و مردم ایران گفت: مثبت شدن تست دوپینگم در المپیک زمستانی پکن سهوی اتفاق افتاده است.
حسین ساوه شمشکی در واکنش به مثبت شدن تست دوپینگ وی در المپیک زمستانی پکن، اظهار داشت: ابتدا باید از همه برای این اتفاق و ناراحت کردن آنها عذرخواهی کنم. در چهارم ژانویه در پیست اسکی توچال تست دوپینگ دادم و بعد از اتمام ۸۰ درصد از مسیر انتخابی المپیک تستم منفی بود.
وی افزود: بعد از آن هم دلیلی نمی توانست وجود داشته باشد تا دست به چنین کاری بزنم و قطعا این موضوع عامدانه نبوده است اما به هر حال هر ورزشکاری نسبت به مواردی چون مکمل و غذا که وارد بدنش می شود، مسوولیت دارد، بابت این سهل انگاری عذرخواهی می‌کنم زیرا سبب ناراحتی و رنجش خاطر این بزرگواران شدم.
ملی پوش اسکی عنوان کرد: توقعی از ما نبود تا مدال کسب کنیم و همه می دانند که اسکی حتی با دوپینگ هم نهایتا ۵۰ صدم یا یک ثانیه بهتر عمل می‌کند. در اسکی در جایگاهی نیستیم تا با این کار به مدال نزدیک شویم و نه مسوولان و نه خودمان توقع مدال نداشتیم.
وی ادامه داد: می خواستم بهترین عملکرد را داشته باشم و برای آن هم چند سال زحمت کشیدم و الان نتیجه تمام زحماتم به باد رفته و از این موضوع ناراحتم زیرا سبب رنجش خاطر ۸۰ میلیون ایرانی شدم و شرمنده‌ام.
ساوه شمشکی با عذرخواهی از جامعه ورزش و اسکی گفت: به عنوان نماینده از جامعه اسکی به المپیک زمستانی آمدم و باید نماینده خوبی می بودم و این سهل انگاری سبب شد تا نتوانم نماینده خوبی برای ورزش ایران باشم.
وی اضافه کرد: تمام سعیم را کردم تا بهترین باشم ولی واقعا دوپینگ عامدانه نبوده و کسانی که من را می شناسند می دانند که دوپینگ نکردم و در تمام سالهایی که در عضویت تیم ملی بودم و در مسابقات معتبر بین‌المللی و المپیک از من تست گرفتند. در بازی های آسیایی چهارم شدم و از من تست دوپینگ گرفتند. در ژاپن پنجم شدم و از سه نفر اول تست نگرفتند اما از من گرفتند. می دانستم اینجا هم تست گرفته می شود و مطمئنا نمی‌توانستم عمدا چنین خطایی مرتکب شوم.
ملی پوش اسکی عنوان کرد: این اتفاق قطعا سهوی بود و امیدوارم من را ببخشید و برای این موضوع خودم به شدت پیگیرم و باید مطلع باشم و از تمام اختیارات قانونی استفاده می کنم که چه اتفاقی افتاده و چگونه ماده نیروزا وارد بدنم شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :