19 دی: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی ادامه فعالیت مدارس در پیک ششم کرونا گفت: اصل را بر اقتضائات و شرایط هر منطقه گذاشته‌ایم و تعطیلی سراسری مدارس را نداریم گفت: مسئولان هر استان برحسب شرایط، تصمیم گیری می کنند که مدارس حضوری، مجازی یا ترکیبی از هر دو روش باشد.
صادق ستاری‌فرد درباره روند فعالیت مدارس به علت گسترش اُمیکرون توضیح داد و در این باره اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا، مقرر شده برای مدیریت این مسئله ستادهای مقابله با کرونای استان‌ها تصمیم بگیرند.
وی افزود: مدارس در برخی مناطق روستایی ما حضوری هستند. در برخی مدارس نیز دانش آموزان به صورت حضوری و مجازی و در پاره‌ای مناطق نیز کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه پیرامون برگزاری حضوری کلاس‌های درس، اصل را بر اقتضائات و شرایط هر منطقه گذاشته‌ایم و تعطیلی سراسری مدارس را نداریم گفت: مسئولان هر استان برحسب شرایط، تصمیم گیری می‌کنند که مدارس حضوری، مجازی یا ترکیبی از هر دو روش باشد.
ستاری‌فرد درباره نگرانی والدین از ابتلای فرزندانشان به کرونا گفت: همکاری و هماهنگی میان اولیاء و مدارس برقرار است و اصل را بر همراهی اولیاء و مدارس گذاشته‌ایم. اگر هر دانش آموزی علائم سرماخوردگی داشت از حضورش در مدارس امتناع می‌شود و دانش آموزانی که به واسطه بیماری اعضای خانواده، در معرض ابتلا قرار دارند نیز در مدارس حضور نمی‌یابند.
وی ادامه داد: ۹۵ درصد دانش آموزان مشمول ما، دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و تزریق دوز سوم فرهنگیان نیز ادامه دارد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد درباره الزامی بودن یا نبودن واکسیناسیون دانش‌آموزی گفت: واکسن زدن شرط حضور در مدارس نیست و شرط پی سی آر مثبت نیز نداریم، ولی سعی کردیم با روش‌های اقنایی دانش آموز را به سمت و سوی واکسن زدن سوق دهیم.

  • نویسنده :
  • منبع :