19 دی: رئیس صندوق رفاه دانشجویان ضمن تشریح شرایط شمول بیمه دانشجویی، با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان شامل بیمه بازنشستگی نمی شوند، گفت: تمامی افرادی که دارای کارت های دانشجویی هستند می توانند برای دریافت بیمه دانشجویی ثبت نام کنند.
دکتر مسعود گنجی ضمن بیان این مطلب به تشریح شرایط بیمه دانشجویی پرداخت و ظهار کرد: تمامی افرادی که دارای کارت های دانشجویی هستند می توانندتمامی افرادی که دارای کارت های دانشجویی هستند می توانند به صورت غیر حضوری و الکترونیکی برای داشتن بیمه دانشجویی ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان سال های قبل دانشگاه ها امکان ثبت نام برای داشتن بیمه دانشجویی ندارند، تصریح کرد: دانشجویان باید هنگام تحصیل درخواست بیمه دانشجویی را ارائه دهند و بلافاصله پس از ثبت نام، سوابق بیمه پردازی بازنشستگی برای آنها لحاظ می شود.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطر نشان کرد: برای بیمه دانشجویی سه نوع نرخ بیمه تعریف شده است که دانشجویان متقاضی می توانند یک نوع از این نرخ بیمه ها را انتخاب کنند دولت نیز متعهد به پرداخت دو درصد از این نرخ را پرداخت نماید.
گنجی یادآور شد: دانشجو از هر زمان که برای داشتن بیمه ثبت نام و نرخ بیمه مشخص را پرداخت کند از همان روز سوابق بیمه بازنشستگی برای آنها لحاظ خواهد شد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار کرد: بر اساس این طرح، سهم بیمه بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۴ درصد، سهم بیمه بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی با نرخ ۱۶ درصد و سهم بیمه بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت با نرخ ۲۰ درصد تعیین شده است که دو درصد از این نرخ ها رو دولت پرداخت می کند. 

  • نویسنده :
  • منبع :