19 دی: رییس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس پیگیر تسهیل تضامین بانکی و افزایش روند تسریع پرداخت آن به زوج‌های جوان هستند.
فاطمه محمدبیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اهمیت تشکیل خانواده و نقش وام ازدواج در کمک به این مقوله، در حوزه تضامین بانکی برای وام ازدواج مکاتبات و پیگیری های زیادی با بانک مرکزی انجام شده تا این وام ها با شرایط آسان تری در اختیار زوج های جوان قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: متاسفانه سختی تامین تضامین بانکی باعث شده تا خیلی از زوج‌های جوان در سال اول عقد امکان دریافت آن را نداشته باشند، این درحالی است که رییس جمهوری در این رابطه به بانک مرکزی اعلام کردند که باید تمهیدات لازم برای رفع این موانع اندیشیده شود و اعطای وام ازدواج به جوانان تسهیل گردد.
محمدبیگی در خصوص میزان تسهیلات وام ازدواج نیز اظهار داشت: مجلس با توجه به اهمیت تسهیلات ازدواج از سال گذشته تاکنون چندین مرتبه رقم وام ازدواج را افزایش داده است و در حال حاضر وام ازدواج برای زوج‌های جوان شامل پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال هرکدام ۱۵۰ میلیون تومان و بالاتر از این سن ۱۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان داشت: ایجاد خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان برای زوج‌های جوان از دیگر مواردی است که مجلس آن را پیگیری می‌کند و قرار شده ۱۰ درصد از بودجه وزرات‌های علوم و بهداشت در حوزه عمرانی به این موضوع اختصاص یابد.
محمدبیگی با بیان اینکه تسهیلات خرد باید با شرایط آسان در اختیار مردم قرار بگیرد تا گره گشای کار آنها باشد، خاطرنشان کرد: برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیز قرار شده بانک مرکزی با کاهش حوزه تضامین آن را به سهولت در اختیار مردم قرار دهد، با این حال اولویت اصلی مجلس و دولت در شرایط کنونی رفع موانع ازدواج و ایجاد بستر برای تشکیل خانواده است.

  • نویسنده :
  • منبع :