سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۳۶۶ مورخه ۲۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با عنوان «هر روز گران‌تر از دیروز» بدین شرح است:

این روزها مطالب و تیترهای صفحات اقتصادی رسانه‌ها عموماً پیرامون تورم و گرانی افسارگسیخته دور می‌زند.
قیمت‌های اجناس ترمز بریده است - مردم از گرانی کلافه شده‌اند - روزهای سخت‌تری در پیش رو است - هشدار درباره تبعات گرانی‌ها - دم خروس گرانی بی‌سابقه و قسم حضرت عباس رئیسی - چرا کسی جلوی گرانی را نمی‌گیرد - مردم از گرانی‌ها ناراضی‌اند- دارو بی سر و صدا گران شد - اجاره خانه محقر به رؤیا تبدیل شده است - گرانی طعم میوه را تلخ کرده است - برنج از سفره مردم پرکشید - گرانی سلامت مردم را نشانه گرفته است، از جمله تیترهای رسانه‌هاست که به نوعی سعی دارند بازتاب دهنده آلام این روزهای مردم باشند.
این گرانی افسار گسیخته چند سالی است معیشت ملت ایران را روزبه‌روز سخت‌تر کرده است. این دشواری در حالی است که رئیس‌جمهور مرتب دستور جلوگیری و مقابله با گرانی را می‌دهد ولی آنچه در صحنه میدان اتفاق می‌افتد، چیز دیگری است. نه تنها مردم مقابله‌ای با گرانی را نمی‌بینند بلکه بعضی وزرا و مسئولان اقتصادی بر آن صحه می‌گذارند. بهترین مثال آن گران شدن قیمت خودرو و دارو است که هم وزارت صمت و هم وزارت بهداشت بر آن صحه گذاشتند.
علیرغم افزایش رسمی قیمت خودرو و دارو، رئیس جمهور باز هم در سخنانی اعلام کرد اجازه ندهید قیمت کالاها افزایش پیدا کند؛ وی حتی تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف به طور قاطع مانع هرگونه افزایش قیمت شوند.
ولی از آنجا که این دستور رئیس‌جمهور هم به سرنوشت قبلی‌ها دچار شده و ساز و کاری برای جلوگیری از گرانی تدارک نشد و نظارت‌ها هم روال گذشته را طی کرد، اتفاق خاصی در بازار رخ نداد.
در همین رابطه نماینده اردبیل در صحن علنی مجلس گفت طی سه ماه گذشته متأسفانه دولت و مسئولان مرض بی‌خیالی گرفته‌اند.
نماینده مردم اصفهان هم در نامه‌ای به آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور نوشت مردم بیش از این تحمل افزایش قیمت را ندارند.
  • نویسنده :
  • منبع :