سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۳۶۸ مورخه ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با عنوان «نقش قدرت در تغییر ادبیات» بدین شرح است:

حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار کرد: مردم دارند مقاوم بار می‌آیند... تحریم‌ها مردم ما را از نظر اقتصادی مقاوم کرده است و الآن در برابر تمام مشکلات معیشتی و فراز و نشیب‌های اقتصادی، مردم ما مقاوم‌اند. همه این‌ها زمینه‌ساز ظهور امام زمان است. آیت الله جنتی هم در آستانه دهه فجر گفت: باید در همه چی ازجمله برق و گاز صرفه‌جویی کنیم. مردم ما باید قانع باشند و بفهمند باید صبر کنند.
اتفاقات سیاسی به‌ویژه تغییر ساختار قدرت، خوشبختانه ادبیات برخی از چهره‌های سیاسی و مذهبی ایران در مورد مشکلات کشور را عوض کرده است. به طور مثال آقای علم‌الهدی که در عهد روحانی، زمین را به زمان می‌دوخت و از مشکلات معیشتی مردم می‌گفت حالا از سختی‌های زندگی در تحریم به عنوان مقاومت یاد می‌کند.
چرا این اتفاق افتاده است؟ تحریم‌ها رفع شده؟ مشکلات اقتصادی و تورم کم شده یا سفره‌های مردم نسبت به سال 96 رنگین‌تر شده است که کاردی که به استخوان می‌رسید تبدیل به مقاومت شده است؟
کسانی که معتقد شده‌اند که مردم دیگر یاد گرفته‌اند مقاومت کنند و یا آنها را به مقاومت و صبر فرامی‌خوانند، می‌دانند که ظرفیت تحمل مردم تکمیل شده و بیش از این نمی‌توان از آنها انتظار داشت؟ آیا این حضرات از کارتن‌خواب‌های تهران که مرکز این کشور اسلامی است خبر دارند؟ آیا می‌دانند که اخیراً اتوبوس‌خواب‌ها هم بر قشر محروم اضافه شده‌اند؟ آیا آماری از خانواده‌های زیر خط فقر دارند؟ کسانی که در رنج مردم شریک نیستند چگونه به خود اجازه می‌دهند از مردم بخواهند شرایط سخت را بپذیرند؟
در این ارتباط عصر ایران هم نوشت: نمی‌شود که هر وقت دوستان سرکار هستند، مشکلات مردم را نبینیم و بگوییم اینها مقاومت و امتحان الهی است اما وقتی اغیار کار را به دست می‌گیرند هر روز از وضع زندگی مردم بگوییم و مسئولان را ناکارآمد معرفی کنیم... کاش ائمه جمعه و همه ما در برخورد با شرایط کشور عدالت داشتیم و با تعویض دولت‌ها، نظرمان در مورد یک مسئله مشخص تغییر پیدا نمی‌کرد. همین الآن برجام نمونه بارز این تفاوت نگاه است.
  • نویسنده :
  • منبع :