19 دی: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا توضیحاتی درباره نحوه فعالیت مدارس در شرایط قرمز کرونایی ارائه کرد.
دکتر عباس شیروژن گفت: تصمیم ستاد جدی و شفاف است. درگیری استان‌ها از ابتدای پیک‌ متفاوت است و قرار بر این شده به‌جای این‌که تعطیلی‌ها سراسری باشد که بازگشت به شرایط عادی هم پس از آن  به راحتی نخواهد بود، تصمیم‌گیری به عهده ستادهای استانی باشد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قرمز شدن شهرها نتیجه‌ی تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای نیست؟، اظهار کرد: افزایش ابتلا در کنار واکسیناسیون وجود دارد و البته افزایش میزان فوتی‌ها به اندازه پیک‌های گذشته نیست. این موضوع را در نظر بگیرید که وقتی دانش‌آموزان و دانشجویان مدت زیادی از فضای آموزشی دور می‌شوند، تبعات درازمدتی خواهد داشت. در هر مدرسه اگر تعداد مبتلایان افزایش یابد با گزارش به ستاد کرونای استان، تصمیم‌گیری با توجه به میزان شیوع تغییر خواهد کرد. توجه کنید که مدت زمان قرنطینه در اُمیکرون کمتر است و مدت آن ۵ روز است پس میزان غیرحضوری شدن مدارس هم مدت کمتری است‌.
او درباره کارمندان مبتلا به بیماری نیز بیان کرد: تصمیم جدیدی برای مرخصی کارمندان مبتلا به اُمیکرون گرفته نشده است و ما همان ۵ روز را در نظر می‌گیریم البته در صورتی که علائم ادامه داشته باشد تا ۵ روز دیگر هم قابلیت اضافه شدن مرخصی وجود دارد. ۵ روز قرنطینه و ۵ روز برقراری حفاظت جدی ضروری است‌.

  • نویسنده :
  • منبع :