19 دی: رییس جمهور در گفت وگوی تلفنی با رییس‌ جمهور صربستان با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و بی‌شمار توسعه همکاری‌های تهران - بلگراد، بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای تحکیم هرچه بیشتر روابط دو کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کردند.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی الکساندر ووچیچ رییس‌جمهور صربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران، مصمم است در راستای منافع دو ملت، بیش از پیش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی را با صربستان، توسعه و تحکیم بخشد.
رییس‌جمهور با بیان اینکه فرصت‌ها و ظرفیت‌های متنوع و گسترده‌ای که برای توسعه سطح همکاری‌های دو کشور وجود دارد، افزود: توسعه همکاری‌های مشترک به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری، منافع متقابلی برای دو کشور دارد که باید شناسایی و فعال شوند.
الکساندر ووچیچ رییس‌جمهور صربستان نیز در تماس تلفنی خود تاکید کرد: صربستان به توسعه همکاری با ایران در زمینه‌هایی که امکانات واقعی و منافع متقابل وجود دارد، علاقمند است.
وی ابراز امیدواری کرد که امسال دو کشور هشتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک را در حالی جشن می‌گیرند که مملو از نمونه‌های خوب همکاری و تماس‌های مکرر بین دو طرف است.
رییس‌جمهور صربستان، در این باره حوزه‌های دارای فرصت‌های عالی همکاری بین دو کشور را مانند کشاورزی و صنایع غذایی و فعالیت‌های مختلف تولیدی، ساختمانی، معدنی و انرژی و فناوری اطلاعات و همچنین در حوزه‌های آموزش، فرهنگ و ورزش برشمرد.
ووچیچ در ادامه این گفت وگوی تلفنی با آیت‌الله رئیسی تاکید کرد که صربستان صمیمانه از ایران سپاسگزار است که به رغم فشارهای زیاد، دوستی خود را با موضع اصولی در خصوص احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی صربستان نشان می دهد.
رییس‌جمهور صربستان همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مواضع مستقلی داشته است و بر این مبنا می‌توانیم در مسایل بین المللی همکاری‌های نزدیکی با یکدیگر داشته باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع :