19 دی: معان امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر به دنبال اعتراضات دنباله‌دار هزاران کامیون‌دار در کانادا با انتشار توییتی نوشت: صدای اعتراض‌کنندگان مسالمت‌آمیز در سرزمین به اصطلاح آزاد، خفه می‌شود.
کاظم غریب‌آبادی در این توییت افزود: حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟ هیچ کس جرات نمی‌کند در مورد نقض‌های فاحش حقوق بشر که به صورت روزانه در کانادا روی می‌دهد، صحبت کند. خوب، شاید صدای منتقدان را هم خفه کرده‌اند!
بر اساس این گزارش، جنبش اخیر به نام کاروان آزادی با حضور شماری از رانندگان کامیون کانادا و در اعتراض به اجبار واکسیناسیون برای عبور از مرز این کشور به آمریکا، از ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) در اوتاوا آغاز شد و به دیگر شهرهای این کشور سرایت کرد. جاستین ترودو در پی انتخاب مجدد از اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۰) دستور واکسیناسیون اجباری را برای همه کارکنان دولت صادر کرد. آمریکا و کانادا دسامبر گذشته (آذر ۱۴۰۰) واکسیناسیون را برای رانندگان کامیون در مرزهای خود اجباری اعلام کردند.  
روز گذشته (یکشنبه)، پلیس کانادا که در حال تلاش برای پایان دادن به تظاهرات‌های اعتراضی در اتاوا است از دستگیری ۱۹۱ معترض خبر داد.

  • نویسنده :
  • منبع :