19 دی: یک عضو ناظر مجلس در هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیر دولتی گفت: در جلسه دو هفته قبل هیات واگذاری افزایش ۱۰ درصدی سرمایه و واگذاری سرخابی ها تصویب شود لذا در مرحله اول ۱۰ درصد سهام آن ها به هواداران واگذار می شود و هفته آینده در بورس بحث افزایش سرمایه مطرح شده و همچنین برای واگذاری به هواداران و مردم از طریق بورس اقدام می شود.
حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱،  پیشنهادی درباره واگذاری ۵۱ درصد سهام باشگاه های ورزشی پرسپولیس و استقلال به هواداران آن ها را مطرح کرد که نمایندگان مجلس به دلیل شروع واگذاری سرخابی ها با آن مخالفت کردند.
موسوی در توضیح پیشنهادش گفت: باید سهام سرخابی ها به هواداران این دو باشگاه واگذار شود. با توجه به اینکه سازمان خصوصی سازی می تواند این دو باشگاه را به یک نفر هم واگذار کند تاکید ما بر این است که ۵۱ درصد سهام سرخابی ها به هواداران باشد تا شاهد تجربه های ناموفق واگذاری های قبلی نباشیم. ناکامی در واگذاری سرخابی ها باعث بروز مشکلاتی می شود.
در این باره محمدباقر قالیباف رییس مجلس توضیح داد: براساس قانون سال ۱۴۰۰ دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در  مسیر واگذاری ها در بورس قرار گرفته است.
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مخالفت با این پیشنهاد گفت: طلسم واگذاری سرخابی ها شکسته شده است و طبق مصوبه مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ این کار در حال انجام شدن است. البته که متاسفانه دولت قبل اراده ای برای این کار نداشت و می خواست این باشگا ها تحت مالکیت دولت باشد.
وی اضافه کرد: آقای خاندوزی دستور واگذاری این دو باشگاه به سازمان خصوصی سازی داد و در جلسه دو هفته قبل هیات واگذاری افزایش ۱۰ درصدی سرمایه و واگذاری آن را تصویب کرد لذا در مرحله اول ۱۰ درصد سهام آن ها به هواداران واگذار می شود و هفته آینده در بورس بحث افزایش سرمایه مطرح شده و همچنین برای واگذاری به هواداران و مردم از طریق بورس اقدام می شود. ما پیگیر واگذاری هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :