19 دی: مدیرکل تعزبرات حکومتی استان مرکزی گفت: ۱۵ تن برنج تقلبی در اراک کشف شد و مراحل قانونی پیگیری این تخلف در حال انجام است.
بهرام براری روز سه شنبه سوم اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو مرحله بازرسی در قالب گشت مشترک تعزیرات حکومتی با حضور قاضی تعزیرات حکومتی و نماینده جهاد کشاورزی و نماینده مرجع انتظامی، قریب ۱۵ تن برنج تقلبی کشف شد.
وی افزود: این برنج، اختلاطی از برنج پاکستانی به میزان ۸۰ درصد در هر کیلو و ۲۰ درصد برنج ایرانی بود، اما کیسه برنج تحت عنوان برنج ۱۰۰ درصد ایرانی عرضه شده است.
براری بیان کرد: در این گشت در مرحله نخست  تعدادی از این گونی ها برای کارشناسی انتقال داده شد و بعد از بررسی کارشناسی، پرونده ای تحت عنوان قاچاق کالا برای متخلف تشکیل و پرونده در راستای امور کارشناسی در ناحیه تعزیرات حکومتی تحت تعقیب و رسیدگی است.
وی بیان کزد: متاسفانه محل کشف این برنج انباری متعلق به یکی از توزیع کننده های کالای اساسی بوده که این شرکت در کل کشور نیز شعبی دارد. به منظور پیشگیری از این تخلف، مراتب به مراجع ذیربط سازمانی منعکس شده که در سایر استان ها نیز این مهم مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی بیان کرد: برنج و به ویژه برنج خارجی تحت هر شرایطی چنانچه تشریفات قانونی را رعایت نکرده باشد مشمول قاچاق است، همچنین اختلاط این برنج با برنج ایرانی معمولا در نوع پخت مشخص می شود. تاریخ تولید و انقضا و قیمت ها نیز مورد توجه است و قیمت ها برای هرنوع برنج مشخص است.
براری تاکید کرد: در صورتی که مردم چنین تخلفاتی را مشاهده کردند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به صورت مستقیم و یا از طریق ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت این اخبار را منعکس کنند و مطمئن باشند این اخبار و اطلاعات به صورت ویژه رصد خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :