19 دی: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به واکسیناسیون خیلی خوبی که در کشور انجام شده هجمه‌ای که کرونا و اومیکرون در کشور داشت، خیلی خوب کنترل شده و فکر می‌کنیم در چند هفته آینده وضعیت بهتر نیز خواهد شد.
دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه پس از ورود به فرودگاه بین المللی بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: اکنون موج اول اومیکرون که ورود بیماران سرپایی به مراکز درمانی است سپری شده و کاهش یافته است و در زمان حاضر بیشتر در مرحله دوم (کم کردن شمار بستری ها) هستیم که با موفقیت در این مرحله در هفته های آینده شمار مرگ و میر که مرحله سوم بیماری است نیز کاهش خواهد یافت و وضعیت بهتر خواهد شد.
رسیدن به آمار فراتر از تصور در واکسیناسیون کرونا
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با تلاش‌هایی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شد واکسیناسیون خیلی خوب و با سرعت انجام گرفت و امروز به آمارهایی دسترسی پیدا کردیم که فکر نمی کردیم به آنها برسیم.
وی بیان کرد: هم اکنون ۹۲ درصد مردم کشور یک دز، ۸۵ درصد ۲ دز و ۳۵ درصد نیز سه دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و با توجه به واکسیناسیون خیلی خوبی که در کشور انجام شده هجمه کرونا و اومیکرون خیلی خوب کنترل شده است.
عین اللهی اظهارداشت: هم اکنون در مراکز درمانی مشکل خاصی وجود ندارد و با مراقبت های لازم  که انجام می گیرد، شدت ورود بیماران سرپایی کم شده و بیشتر در مرحله بستری هستیم و فکر می‌کنیم که در چند هفته آینده وضعیت بهتر خواهد شد.
شرط انجام مسافرت های نوروزی واکسیناسیون کرونا است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق مصوبه ای که دیروز در نشست ستاد کرونا با حضور رئیس جمهور و مسئولان این ستاد انجام گرفت در ایام نوروز سال آینده محدودیت های سال های گذشته را نخواهیم داشت و وضعیت بهتر خواهد شد اما معیار واکسیناسیون برای کسانی که می‌خواهند با وسایل نقلیه هواپیما، قطار، وسایل نقلیه عمومی و حتی شخصی مسافرت کنند و بخواهند از هتل استفاده کنند، مهم است.
وی افزود: وضعیت واکسیناسیون افراد (مسافران) در سامانه "ایران من" چک می‌شود و بطور حتم باید واکسن زده باشند و با انجام واکسینایون می‌توانند ایام عید و نوروز خوبی داشته باشند.
مشکل خاصی در زمینه دارو در کشور وجود ندارد
عین اللهی یادآورشد: با وجود شیوع موج ششم کرونا (اومیکرون) در کشور وضعیت دارو در شرایط کنونی خوب است و کمبود و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز پنجشنبه برای انجام سفر یکروزه وارد بوشهر شد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، بازدید از بیمارستان امیر المومنین نیروی هوایی و شهدای خلیج فارس بوشهر، تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهید سلامت زهرا رگبار از جمله برنامه های سفر وزیر بهداشت به این استان است.
عین اللهی در این سفر یکروزه همچنین مراکز واکسیناسیون، تحقیقات پزشکی هسته ای بوشهر را مورد بازدید قرار می‌دهد و نشستی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :