19 دی: یک متخصص بیماری‌های کودکان و نوزادان با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن کرونا به همه‌ گروه‌های سنی اعلام شده جهت جلوگیری از انتقال بیماری، گفت: کودکان پس از تزریق واکسن به جز واکنش‌های موضعی محل تزریق یا سردرد و بی حالی، واکنش خاص دیگری نداشتند.
دکتر سمیه بقیعی درباره واکسیناسیون کرونا در کودکان گفت: باید به والدین حق بدهیم که در این زمینه نگران باشند اما این اطمینان را به آنها می‌دهیم که سیستم بهداشتی نگرانی و دقت بیشتری دارد.
او تاکید کرد: واکسیناسیون در کودکان ۵ تا ۱۲ ساله در ایالات متحده از اکتبر ۲۰۲۱ مجوز گرفت و در کشور چین نیز با واکسن سینوفارم انجام شد. همچنین در امارات و کشورهای دیگری مثل کلمبیا و کامبوج هم انجام شده است.
وی افزود: طی این مدت تعداد زیادی از کودکان واکسینه شدند و خوشبختانه به جز واکنش‌های موضعی محل تزریق یا سردرد و بی حالی واکنش خاص دیگری نداشتند؛ بنابراین در مورد تزریق واکسن کرونا به کودکان جای نگرانی وجود ندارد.
بنابراعلام وزارت بهداشت، او ادامه داد: این که از انتقال بیماری کووید۱۹ جلوگیری کنیم، بسیار مهم است؛ بویژه آنکه در پیک ششم با سویه امیکرون، میزان درگیری کودکان بالا بوده است. 

  • نویسنده :
  • منبع :