سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۳۷۲ مورخه چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ با عنوان «مجلس حواسش به مردم باشد» بدین شرح است:

مجلس حواسش باشد؛ حذف ارز ترجیحی یعنی ۶ برابر کردن قیمت‌ها و مجلس باید جواب دهد، سناریو پیچیده کردن ۹ میلیارد دلار و حرف‌هایی که از صبح زده می‌شود یعنی بردن مجلس روی خطی که با مردم روبه‌رو شود. مجلس بایستد. شما فردا باید در مساجد جواب دهید. مجلس با گرانی‌ها مخالف است سال ۱۴۰۱ سال معیشت مردم است. من اینجا اتمام حجت می‌کنم. این سخنان رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در روز گذشته است که توجه مردم را به خود جلب کرده است
قوه مجریه و قوه مقننه دارای اختیارات قانونی برای تصویب و اجرای هر قانونی که به نظر آنان درست است، می‌باشند. فقط آنچه قابل ارزیابی بعدی است نتیجه این تصمیمات است آیا به نفع مردم است یا خیر؟ اگر نتیجه به سود مردم بود، مردم از منتخبین خود تشکر و قدردانی خواهند کرد و اگر اثرات منفی در زندگی و معیشت آنان گذاشت، مسلماً در حافظه آنها باقی خواهد ماند
علی رضایی، عضو کمیسیون تلفیق و از مخالفان حذف کامل ارز ترجیحی می‌گوید: دولت با قاطعیت و جدیت نمی‌گوید که چه تضمینی می‌دهد تا با حذف ارز ترجیحی مشکلات معیشتی برای مردم به وجود نیاید؛ فقط می‌گوید که انشاءالله مشکلی درست نمی‌شود، ولی با «ان شاءالله گفتن» که کار پیش نمی‌رود.
 وی تصریح کرد: با وجود اینکه دولت اصرار به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد، نمایندگان معتقدند که برای این کار باید زیرساخت‌ها فراهم شود، در غیر این صورت مشکلات به وجود می‌آید؛ گرانی چند قلم کالای وارداتی با ارز ترجیحی بر روی سایر کالاها هم تأثیر منفی گذاشته و این باعث فشار مضاعف بر طبقه ضعیف و متوسط جامعه می‌شود.
با توجه به اینکه ابقا یا حذف ارز ترجیحی، منوط به نظر نمایندگان در صحن علنی است، انتظار می‌رود که تصمیم نهایی با در نظر گرفتن شرایط معیشتی مردم گرفته شود. نمایندگان باید متوجه باشند، افزایش حجم نقدینگی، تشدید نرخ تورم، کاهش شدید ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم، اتخاذ سیاست‌های غلط ارزی و پولی و مالی آسیب زیادی به باورهای مردم گذاشته و می‌تواند باعث فروپاشی اقتصاد شود.
  • نویسنده :
  • منبع :