19 دی: رئیس جمهوری اوکراین، امروز (جمعه) در پیامی ویدیویی گفت که مسکو او را در صدر لیست اهداف خود قرار داده است. او سرنوشت اوکراین را در دست ارتش کشورش دانست.
به گزارش شبکه خبری اسکای، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیامی ویدیویی خطاب به مردم کشورش گفت: طبق اطلاعات ما، دشمن من را به عنوان هدف شماره یک، و خانواده‌ام را به عنوان هدف شماره دو نامگذاری کرده است. آن‌ها می‌خواهند با از میان برداشتن رئیس دولت، اوکراین را از نظر سیاسی نابود کنند.
او همچنین گفت: می‌دانم که اطلاعات غلط زیادی منتشر می‌شود، از جمله اینکه کی‌یف را ترک کرده‌ام؛ اما من در پایتخت و در کنار مردمم مانده‌ام.
زلنسکی گفت: امروز از مسکو شنیدیم که روسیه در نهایت می‌خواهد گفت‌وگو کند. کرملین می‌خواهد درباره وضعیت بی‌طرف اوکراین صحبت کند. به شرکای اوکراین می‌گویم که سرنوشت کشورمان همین حالا در حال تعیین شدن است. من از آن‌ها (متحدان غربی اوکراین) می‌پرسم که آیا در کنار ما هستند یا خیر و پاسخ آن‌ها مثبت است؛ اما هنوز آماده پذیرش ما در این اتحاد (ناتو) نیستند.
زلنسکی ادامه داد: ما از گفت‌وگو درباره تضمین‌های امنیتی برای کشور خود ترسی نداریم. ترسی از صحبت‌ درباره وضعیت بی‌طرف نداریم. اما چه چیزی تضمین امنیتی ما خواهد بود؟ چه کشورهایی این تضمین‌ها را تامین خواهند کرد؟ باید درباره پایان این حمله و تهاجم سخن بگوییم؛ باید درباره آتش‌بس سخن بگوییم، اما در حال حاضر، سرنوشت کشورمان کاملا به ارتش‌ خودمان بستگی دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :