19 دی:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پایگاه رفاه ایرانیان بخش عمده اطلاعاتی که برای دهک بندی خانوارها لازم است را دارد اما برخی دستگاه‌ها هنوز متصل نشده‌اند.
حجت الله عبدالملکی گفت: برخی از دستگاه‌ها هنوز به پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان متصل نشده‌اند و لازم است همکاری کنند تا به صورت بر خط اطلاعات مورد نیاز را داشته باشیم که بتوانیم به تفیک خانوار و بر اساس کد ملی اطلاعات وضعیت رفاهی خانوار را به دست آوریم.
به گفته عبدالملکی اطلاعات این سامانه ابزار مهمی است و در اختیار کل نظام رفاهی کشور قرار از جمله کمیته امداد قرار می‌گیرد تا بتوانند هدفمندتر کمک کنند و برنامه‌های رفع فقر مطلق موثرتر اجرا شود.
او گفت: برای رفع فقر دو محور اساسی هم افزایی و توانمندسازی وجود دارد منابعی که در اختیار دستگاه‌های مختلف است خوب است، اما وقتی هم افزایی لازم وجود ندارد رفع فقر مطلق هم اتفاق نمی‌افتد؛ توانمندسازی هم می تواند در بلند مدت محور اصلی رفع فقر شود.
روز گذشته رئیس جمهور در جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی بر بروز رسانی سامانه جامع اطلاعاتی رفاهی برای رسیدگی به نیازمندان و رفع فقر مطلق تاکید کرد.
در این جلسه مصوب شد تا تمام دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل و توسعه پایگاه رفاه ایرانیان، همکاری لازم را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشند و اطلاعات مورد نیاز را به صورت برخط در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان