19 دی: سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شرایط و جزئیات سفرهای دریایی در ایام نوروز را اعلام کرد و گفت: در این زمینه کاملا تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و همه پروتکل ها را به دقت رعایت خواهیم کرد.
حسین عباس نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: درباره شرایط و پروتکل‌های سفرهای دریایی در ایام نوروز کاملا تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و با توجه به کاهش وضعیت ویروس کرونا در کشور این احتمال وجود دارد که امسال با افزایش حجم سفرهای نوروزی مواجه باشیم.
وی افزود: مانند هر سال برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی را از مهرماه آغاز کردیم و در کنار بسیج امکانات همه شناورها را بازرسی کردیم چرا که در ایام شروع ویروس کرونا به دلیل اینکه بسیاری از شناورها از چرخه سفر خارج شده بودند آنها را از نظر فنی ایمنی بازرسی کردیم تا مشکلی برای سفرهای نوروزی به وجود نیاید.
عباس نژاد با بیان اینکه در ایام نوروزی در حالت آماده‌ باش قرار داریم ادامه داد: برای سفرهای نوروزی به طرح های خاص این ایام بودجه جداگانه اختصاص داده ایم و وضعیت کشیک‌ها، نیروی انسانی، آموزش عمومی برای استفاده از شناور و حفاظت محیط زیست دریایی را مدنظر قرار دادیم.
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره شرایط سفرهای دریایی در ایام نوروز از نظر پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد: هر پروتکلی که ستاد ملی مقابله با کرونا تا امروز و از این به بعد اعلام کند آن را اجرا خواهیم کرد. همچنین به سامانه امید هم متصل هستیم و به صورت آنلاین اطلاعات و وضعیت مسافران را از نظر ابتلا به ویروس کرونا چک می‌کنیم همچنین برای آمادگی بیشتر دو مانور بزرگ در استان‌های هرمزگان و بوشهر در هفته آینده برگزار خواهیم کرد چرا که در این استانها بیشترین سفرهای دریایی اتفاق می‌افتد.
عباس نژاد درباره وضعیت فروش بلیط برای سفرهای نوروزی دریایی اضافه کرد: بلیت فروشی ها در سفرهای دریایی مانند سفرهای هوایی، ریلی و زمینی نیست عمدتاً به صورت ناگهانی و حضوری اتفاق می‌افتد تا اینترنتی. اما در حال حاضر با هماهنگی‌هایی که با همه دستگاه‌های متولی سفرهای نوروزی داشتیم به دنبال ایجاد سفر خوب، مطمئن و امن برای همه مردم هستیم تا بتوانند از مواهب تعطیلات و دریا استفاده کنند و طرح سفرهای نوروزی معمولاً از ٢٥ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا هجدهم فروردین‌ ماه نیز ادامه دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :