۱۹ دی: امام جمعه قم گفت: دولت تلاش زیادی برای بهبود وضعیت معیشتی دارد اما استمرار گرانی مردم را در تامین کالاهای اساسی و مورد نیازشان به سختی و رنج انداخته که این عرصه نیازمند بازنگری است.
آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد؛ با تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: پیامبر اسلام در ماه شعبان روزه فراوان می‌گرفتند باید از این ماه بسیار پر خیر و برکت حداکثر بهره را برد.
وی بیان داشت: سوم شعبان روز میلاد با سعادت امام حسین علیه السلام است که پیامبر (ص) فرمود حسین علیه السلام دری از درب‌های بهشت و زیور آسمان‌ها و زمین است که در تقویم این روز را به نام روز پاسدار نام نهادند که این مناسبت یادآور رشادت‌های سپاهیان و پاسداران انقلاب اسلامی است.
خطیب جمعه قم بیان داشت: چهارم شعبان روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام است که قمربنی هاشم نزد خداوند مقام با عظمتی دارد که شهدای دیگر غبطه می‌خورند و این مناسبت نیز به نام روز جانباز نامگذاری شده که این روز را به جانبازان کشور به خصوص رهبر معظم انقلاب که سرآمد جانبازان هستند تبریک می‌گوئیم.

انقلاب اسلامی ایران باز تولید مبعث رسول اکرم (ص) است
آیت الله سعیدی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران باز تولید مبعث رسول اکرم (ص) است که در این عصر رخ داده و امام راحل بر اساس تعالیم اسلام و پیام مبعث، غدیر و عاشورا اسلام ناب را باز تولید کردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه در این دوره اداره ملت ایران در مسیر اراده الهی قرار گرفت افزود: نهضت انقلاب اسلامی، از نهضت رسول الله الهام گرفته شد و خورشید تابناک اسلام ناب محمدی در این کشور طلوع کرد و نظریه ولایت فقیه عینیت پیدا کرد و بر همین اساس می‌توان گفت انقلاب ایران امتداد انقلاب انبیا الهی است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید مبعث گفت: مقام معظم رهبری بر پیوستگی دین اسلام، پیام بعثت و مبارزه با جاهلیت تاکید کردند که بی خردی، توحش، شهوت رانی، زیاده خواهی و استکبار در آن دوران وجود داشت و همین مؤلفه‌ها امروز در آمریکا و اروپا دیده می‌شود.

برای برون رفت از بحران‌ها، مدیریت جهان باید بر عهده صالحان بیفتد
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: آنان برای فروش سلاح‌های خود جنگ‌های منطقه‌ای و جهانی ایجاد می‌کنند همانند جنگ یمن و اوکراین و برای ادامه حیات خود بحران‌های زیادی را بر پایه جنایت ایجاد می‌کنند و راه پایان دادن بر این بحران‌ها آن است که مدیریت جهان بر عهده صالحان بیفتد همانگونه که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.
وی، در خصوص مشکلات کشور نیز بیان داشت: دولت تلاش و اراده زیادی برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی دارد و استمرار گرانی مردم را در تأمین کالاهای اساسی و مورد نیازشان به سختی و رنج انداخته که لازم است بازنگری در این موضوعات صورت گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر