19 دی: دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی درباره انفجار دلخراش مسجد (کوچا ریسالدار) پیشاور پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد.
جمعه ۱۳ اسفندماه - طی یک انفجار بمب قوی در مسجد شیعیان شهر «پیشاور» پاکستان بیش از ۵۵ نفر به شهادت رسیده و تعداد زخمی‌ها این حمله تروریستی نیز ۱۹۰ نفر اعلام شد که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.
درپی این اقدام ترویستی دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است: 
برادران و خواهران ایمانی در شهر پیشاور پاکستان (أعزهم الله تعالی) السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
فاجعه دردناکی که امروز در نماز جمعه مسجد (کوچا ریسالدار) به وقوع پیوست، و شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از نمازگزاران بی گناه را در پی داشت، موجب تأسف و اندوه فراوان گردید. ضمن عرض تسلیت به شما عزیزان و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، برای همگان صبر و شکیبایی و برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای شهدای این رخداد تلخ علو درجات مسألت می‌نماییم.
حوزه علمیه نجف اشرف و مرجعیت اعلای شیعه با محکوم نمودن این جنایت هولناک که وحدت مسلمانان را نشانه رفته است، از دولت محترم پاکستان موکدا می‌خواهد در جهت حمایت از مردم بی پناه ـ به‌ ویژه اقلیت‌های مذهبی ـ در مقابل ظلم و جنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ اندیشی نموده و اقدامات پیشگیرانه و لازم را در نظر بگیرد، و اجازه ندهد اجتماعات دینی آنان مورد حملات خشونت بار و وحشیانه گروه‌های افراطی و سنگدل واقع شود. دوام عزت و سربلندی ملت شریف پاکستان را از خداوند متعال خواستاریم.

  • نویسنده :
  • منبع :