19 دی: منابع خبری گزارش دادند، عربستان سعودی تصمیم گرفته است تا برخی از محدودیت‌های کرونایی را در این کشور لغو ‌کند.
به گزارش بامداد یکشنبه از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، یک منبع در وزارت کشور عربستان اعلام کرد با توجه به شرایط کرونایی برخی از این محدودیت ها در این کشور برداشته می‌شود.
این منبع افزود: بر این اساس، فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام، مسجدالنبی و سایر مساجد عربستان با الزام استفاده از ماسک برداشته می‌شود.
بر اساس این گزارش، اجرای فاصله گذاری اجتماعی در همه مکان‌های سرپوشیده و سرباز متوقف می‌شود و فعالیت‌های مختلف (ورزشی و اجتماعی) از سر گرفته خواهد شد و نیازی به ارائه نتیجه منفی آزمایش PCR و تست آنتی ژن پیش از سفر به عربستان نیست و تنها داشتن بیمه برای مسافرانی که به عربستان سفر می‌کنند به منظور پوشش هزینه‌های درمان کرونا در این کشور لازم است.
بنابر اعلام این منبع در وزارت کشور عربستان، همچنین قرنطینه سازمانی و خانگی به منظور مبارزه با شیوع کرونا برای افرادی که به این کشور سفر می‌کنند، لغو می‌شود.
این گزارش می افزاید، پروازها به برخی از کشورها از جمله نیجریه، موزامبیک، زامبیا، اتیوپی و افغانستان که پیش از این ممنوع شده بود نیز از سرگرفته می شود.
پیش تر عربستان سعودی تصمیم گرفته بود تا در ماه رمضان آینده به زائران خارجی اجازه دهد عمره را انجام دهند.
همچنین وزارت حج و عمره عربستان در گزارشی اعلام کرده بود که در هفت ماه گذشته بیش از ۲۹.۴ میلیون مجوز برای ورود به مسجدالحرام صادر کرده است. در همین مدت بیش از ۳.۷ میلیون مجوز برای دسترسی به مسجدالنبی به نمازگزاران اعطا شد.

  • نویسنده :
  • منبع :