19 دی: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، گفت: حدود ۱۱ هزار محکوم تا پایان سال تحت نظارت الکترونیکی از طریق پابند قرار خواهند گرفت.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، غلامعلی محمدی افزود: اکنون پنج هزار و ۵۰۰ محکوم در کشور تحت نظارت الکترونیکی از طریق استفاده از پابند الکترونیکی قرار دارند و با توجه به روند تولید پابندهای الکترونیکی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰این ظرفیت به میزان دو برابر افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به جز ۳ بند «ت» و بند «د» ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۲ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با تدابیر صورت گرفته در سه ماه اخیر برای تامین پابندهای الکترونیکی، اقدامات لازم مبنی بر اجرای همه احکام صادره محاکم قضایی با تامین پابندهای الکترونیکی آغاز و اکنون نیاز همه دادگستری‌های سراسر کشور در این زمینه بر طرف شده است.
رئیس سازمان زندان‌ها اظهارداشت: این سازمان آمادگی دارد تا در اجرای آرای جدید مجازات‌های جایگزین حبس با نظارت سامانه‌های الکترونیک موضوع ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی، اقدامات لازم را انجام دهد.
محمدی گفت: حدود یک هزار پابند نیز برای اجرای حکم توزیع شده و با توجه به توافق صورت گرفته با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، در نیمه اول سال آینده نیز تعداد ۱۵ هزار پابند الکترونیکی تحویل سازمان زندان‌ها خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :