19 دی: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ضمن محکوم کردن جنایت خونبار مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان، آورده‌است: این جنایت گرچه توسط جاهلان متعصب و تکفیری‌های مزدور آمریکایی واقع شده‌است؛ اما دستان پنهان استکبار و صهیونیسم بین‌الملل به وضوح در این جنایت دیده می‌شود.
به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین دراین پیام آمده‌است: جنایت خونبار کشتار شیعیان نمازگزار در پیشاور پاکستان دل‌ها را غمگین و لبریز از اندوه کرد.
پیام حاکیست: این جنایت گرچه توسط جاهلان متعصب و تکفیری‌های مزدور آمریکایی واقع شده‌است؛ اما دستان پنهان استکبار و صهیونیسم بین الملل به وضوح در این جنایت دیده می‌شود.
پیام ادامه یافته‌است: ضربه‌زدن به وحدت اسلامی وتلاش برای تحریک احساسات ریان‌ها و مذاهب مختلف اسلامی جهت جنگ مذهبی و خونریزی، هدف اصلی جبهه کفر و استکبار است و این جنایت‌ها ریشه در طراحی‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عبری دارد.
در بخش دیگری ازاین پیام آمده‌است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدام ددمنشانه، عموم مسلمین را به هوشیاری و شناخت توطئه‌های دشمن دعوت می‌کند و اعلام می‌دارد: دولت پاکستان باید با مسئولیت پذیری و مقابله با جریانات تکفیری و تروریستی اقدامات مؤثری در حمایت از جان شیعیان انجام دهد و در مجازات این جانیان هیچ کوتاهی نکند.
پیام ادامه یافته‌است: تکفیری‌ها هیچ نسبتی با دین و انسانیت ندارند و سالهاست با ریختن خون شیعه و سنی، ماهیت ضد اسلامی وانسانی خود را نشان داده‌اند؛ مردم شریف و علمای درد آشنای پاکستان با تمسک به وحدت و عقلانیت، دشمنان اصلی را بشناسند و نگذارند تلاش وحدت ستیزان و تفرقه سازان مؤثر واقع شود.
پیام حاکیست: ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی نباید در مقابل این خونریزی‌ها سکوت کنند و بر همین اساس، باید با جریان‌ سازی و افشای ماهیت تکفیری‌ها، جبهه مزدوران جاهل استکبار را رسوا و افکار عمومی و نخبگان عالم را از حقایق ظلم و ستم مافیایی آمریکایی در ترویج تروریسم آگاه کرد.
در انتهای این پیام آمده‌است: خداوند ارواح نمازگزاران شهید این حادثه دردناک را مشمول رحمت و مغفرت بیشتر خود قرار دهد و مصدومان و مجروحان را شفای عاجل عنایت بفرماید.
درجریان عملیات تروریستی و حمله به مسجد «امامیه» شیعیان در شهر پیشاور پاکستان دستکم ۶۰ نمازگزار به شهادت رسیدند و ده‌ها نمازگزار دیگر مجروح شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده‌است.
گروهک تروریستی داعش مسؤولیت این حمله انتحاری به مسجد شیعیان پیشاور در پاکستان را برعهده گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :