19 دی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: بودجه ۱۴۰۱ با هدف ارتقای معیشت نیازمندان بسته خواهد شد.
آرش لهونی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: مددجویان کمیته امداد با توجه به دریافتی مستمری اندکی که دارند در وضعیت مناسبی قرار نداشته و زندگی خود را به سختی می‌گذرانند.
وی با بیان اینکه نمایندگان در بودجه ۱۴۰۱ به دنبال کاهش شمار افراد زیر خط فقر هستند، ادامه داد: موضوع افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی مهم است و ما نیز در مجلس شورای اسلامی تلاش خود را برای این افزایش انجام خواهیم داد.
لهونی اظهار داشت: شرایط حاکم بر مجلس به نحوی است که هرگونه طرحی که سبب ارتقای سطح زندگی اقشار آسیب‌پذیر جامعه شود با نگاه مثبت همکاران همراه خواهد بود چون معتقدیم مددجویان چشم‌ انتظار مصوبات نمایندگان هستند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجلس و دولت علاوه بر افزایش مستمری مددجویان، باید موضوع توانمندسازی آنان را نیز در اولویت قرار دهند تا بتوان از این طریق وضعیت زندگی آنان را تغییر داد.
وی گفت: امیدواریم پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای افزایش مستمری مددجویان سبب ارتقای سطح کیفی زندگی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال ۱۴۰۱ شود.
به گفته مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) اکنون به ازای هر نفر به صورت ماهیانه مبلغ ۳۵۰ هزار تومان در قالب مستمری و به خانوارهای پنج نفر به بالا یک میلیون و یکصد هزار تومان پرداخت می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :