19 دی: وزیر کشور گفت: انتصاب یا جذب سفارشی افراد در دستگاه های اجرایی مغایر ارزش های انقلاب و دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و مولفه انتصاب افراد، شایسته سالاری است.
سردار احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در خصوص تذکر امام جمعه مبنی بر انتصابات به دور از سفارش اظهار داشت: هیچگونه تبعیضی در جذب نیرو پذیرفتنی نیست.
وی افزود: کسی مجاز نیست بجز با مولفه شایسته سالاری فردی را منصوب یا جذب کند در غیر اینصورت مغایر ارزش های انقلاب و دولت مردمی سیزدهم است.
وزیر کشور تاکید کرد: باید مراقبت کرد و مردم بدانند چنین اقدامی مورد پذیرش نیست و اگر در گذشته رخ داده است در این دولت قابل قبول نخواهد بود.
وحیدی با بیان اینکه در صورت مشاهده چنین موردی باید برخورد لازم صورت گیرد ادامه داد: تاکنون گزارشی در این خصوص دریافت نکرده ام و از این پس نیز همه باید در مسیر انتخاب بهترین ها حرکت کنیم.
فرهنگ کار پیش نیاز توسعه اقتصادی
وحیدی همچنین با بیان اینکه سرمایه بزرگ ما مردم هستند بیان کرد: مردم لرستان به لحاظ فرهنگی، معنوی، ایمانی،اعتقادی و تاریخ پرافتخار هستند و طبیعت ارزشمندی دارند بنابراین باید با استفاده از این ظرفیت ها خدمت رضایت بخشی داشته باشیم و کاستی ها را برطرف کنیم.
وی گفت: حرکت، تلاش، پیگیری و اخلاص در کار برای حل مشکل مردم وظیفه همه ما است که در طول این سفر یکروزه رایزنی های تلفنی و حضوری مختلفی برای مسایل مردم استان انجام شد و هرچند وزارت کشور مسوولیت مستقیمی برای راه اندازی صنایع راکد ندارد اما با همکاری استانداری لرستان برای واحدهای اقتصادی راکد پیگیری می شود.
وزیر کشور افزود: لرستان ظرفیت بسیار خوبی در تولید انجیر و انار دارد که باید با ایجاد صنایع فرآوری بهره برداری بهتری در این خصوص صورت گیرد و با دعوت از سرمایه گذاران، زمینه برای حضور آنها ایجاد شود.
وحیدی با تاکید بر رسیدگی به مسایل آسیب های اجتماعی در استان و کشور اضافه کرد: هیچ اقتصادی به حرکت در نمی آید مگر اینکه در حوزه فرهنگی جنبشی رخ دهد بنابراین اقتصاد بدون حرکت در حوزه فرهنگی تحول پیدا نخواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ خودباوری، کار، وجدان کار و تلاشگری بسیار مهم است تصریح کرد: برخی کشورها به واقع سرمایه هایی همچون گنج دارند ولی در فقر هستند از اینرو کارآفرینان، و فعالان اقتصادی ما بیشترین مسولیت اجتماعی را دارند که این جریان را ایجاد و تقویت کنند.
وزیر کشور افزود: جنبش مردمی برای شکل دادن به یک اقتصاد مردمی و شکوفا سازی همه ظرفیت ها به منظور تحقق جریان پیشرفت مبنی بر الگوی بومی هر منطقه بسیار مهم است و وجود روحانیت به عنوان یک فرصت مغتنم می تواند محرک چنین فرهنگی باشند.
وحیدی همچنین تاکید کرد: این تفکر که همه کارها را باید دولت مرکزی انجام دهد منتجر به نتیجه مطلوب و جهش نخواهد شد چراکه مردم باید شهر خود را بسازند بنابراین باید جنبش فرهنگی به منظور زیرساخت اساسی جهش اقتصادی بزرگ ایجاد شود.

  • نویسنده :
  • منبع :