19 دی: رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: با توجه به بزرگی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید از این دو باشگاه پول ببارد و سهامدار باشگاه را مجبور می کند که این اتفاق رخ دهد.
«حسین قربانزاده» دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی در خصوص وضعیت تیم های پرسپولیس و استقلال پس از خصوصی سازی اظهار داشت: همین حالا ۶۰ اطلاعیه دو باشگاه از صورت های مالی و غیره در قالب ۸۰۰ صفحه در سایت قابل مشاهده است. در حال حاضر مجموعه قراردادهای بازیکنان با آپشن قابل رویت است. مبلغی که کارگزاری که با باشگاه قرارداد بسته و غیره هم قابل مشاهده است. رقم هایی که باید پرداخت شود هم قابل رویت است.  
وی ادامه داد: ما مدیرعاملی داشتیم که پول جورابش را از باشگاه برداشته است. کت و شلوارش هم همینطور. ما کسانی داشتیم که پول های باشگاه را بی حساب خرج کرده اند و نمی دانیم رهگیری این حساب به چه شکل است. 
رییس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: وقتی استاندارد های حسابداری و حسابرسی وجود نداشته باشد، عملا به اندازه موهای سر یک آدم می تواند اتفاقاتی رخ دهد که نتوان آن را ثبت کرد. الان این مشکل به طور کامل برطرف شده است و همه اتفاقات ثبت می شود. این باشگاه ها معاف از مالیات هستند اما اگر اظهارنامه ندهند باید مالیات بدهند. ۷۰۰ هزار کالدرون و پول بودیمیر اتفاقی بود که می دانستند اگر پول ندهند، باید جریمه بدهند. 
قربان زاده افزود: سهامدار عواقب قراردادهای بازیکنان را در تابلو مشاهده می کند. وقتی ستاره ای ظهور می کند، سهامدار می داند که سهامش سود می کند. تحلیل تکنیکی روی خرید های باشگاه باعث مطالبه هوادار می شود و این نتیجه هواداری و سهامداری است. 
وی اظهار داشت: مدلی که برای این دو باشگاه انتخاب کردیم به این شکل است که پول سهامدار به دولت نمی رسد و مستقیم به باشگاه می رود. این اتفاق به سود دولت هم هست چرا که او می خواهد این دو باشگاه روی پای خود بایستند. 
رییس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص تصمیم سازی سهامداران بیان کرد: تا زمانی که کنترل شرکت واگذار نشود، ما به آن مسیر نرسیدیم. این موضوع در ایستکاه پنجم انجام می شود. در ایستگاه اول ۱۰ درصد ارائه می شود و یک مسیر بی بازگشت شروع می شود و مردم شریک می شوند و آن سمت سال ما برنامه ای چیدیم که در پنج ماه این اتفاق محقق شود و مدیریت نیز واگذار شود و مردم به صورت تدریجی سهام بیشتری بدست آورند. بلوک های مدیریتی نیز باید واگذار شود. 
قربان زاده گفت: اگر تلاش ما به ثمره برسد در آن زمان سهم دولت به زیر ۵۰ درصد می رسد و آن کسی که سهم بیشتری دارد، صندلی دار می شود.  
وی ادامه داد: یک بلاگر از یک استوری چقدر درآمد دارد؟ چرا این دو باشگاه باید چنین مشکلاتی داشته باشند. تدارکات این دو باشگاه ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارد. حالا این باشگاه با این عظمت باید پول از آن ببارد. الان سهامدار مجبور می کند که به سمت سودآوری بروند. این مسیر به سمت اصلاح می رود.  

  • نویسنده :
  • منبع :