19 دی: معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور خط قرمز دولت است، بر ضرورت تلاش در جهت اجرای کامل این مصوبات تاکید و خاطر نشان کرد: وزرا و روسای دستگاه های اجرایی لازم است مصوبات مربوط به دستگاه خود را با جدیت در استان ها پیگیری کنند.
جلسه صبح امروز (چهارشنبه) هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.
مخبر در این جلسه اظهار داشت: همان گونه که مصوبات سفرهای استانی به مردم اطلاع رسانی می شود، نتایج اجرای این مصوبات نیز باید بصورت مستمر به مردم گزارش داده شود چرا که مردم با جدیت درانتظار اجرای مصوبات و وعده های اعلام شده در سفرهای استانی هستند.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اقدامات مهمی را در همین مدت کوتاه انجام داده، گفت: لازم است روابط عمومی هر دستگاه اجرایی از پایگاه اطلاع رسانی به روز برخوردار باشد تا اقدامات و کارهای بزرگی که توسط دولت انجام می شود، به اطلاع مردم رسانده شود.
مخبر بر ضرورت تلاش همه دستگاه های اجرایی برای تکمیل و اجرایی شدن سامانه جامع تجارت و نیز برنامه های تسهیل کسب و کار تاکید کرد و اظهار داشت: تسهیل کسب و کار و تکمیل سامانه جامع تجارت گامی در جهت اجرای دولت الکترونیک، افزایش رضایتمندی مردم و ریشه کن کردن فساد است چرا که با تکمیل و اجرای این گونه برنامه ها، ارتباط فیزیکی مردم با نیروی انسانی دستگاه ها به حداقل ممکن کاهش پیدا می کند.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به افزایش بهای نفت و به تبع آن بالا رفتن درآمدهای ارزی کشور افزود: لازم است رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر نفت و رییس کل بانک مرکزی به مدیریت مصرف درآمدهای ارزی توجه دو چندان داشته باشند و باید تلاش کنیم که این افزایش درآمدها به سمت تولید هدایت شود.
وی به بازدید اخیر خود از مجتمع فرهنگی ـ ورزشی و توانبخشی جانبازان اشاره و خاطر نشان کرد: شهدا، جانبازان و ایثارگران آبرو و شرف این کشور هستند و اقتدار امروز خود را مرهون از خودگذشتگی و ایثار این عزیزان هستیم.
مخبر ضمن قدردانی از رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خاطر رسیدگی به خانواده های شهدا و ایثارگران بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به جانبازان و به خصوص جانبازان قطع نخاعی که با مشکلات متعددی روبرو هستند تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :