19 دی: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از بارش برف و باران در محورهای ۱۹ استان و گردوغبار در محورهای دو استان کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه محور هراز به دلیل عملیات عمرانی تا ۲۴ اسفند ماه مسدود است، گفت: طی این مدت تردد از مسیرهای جایگزین منتهی به شمال کشور یعنی فیروزکوه، چالوس و آزادراه تهران - شمال انجام می شود. 

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده های کشور نیز گفت: برابر آخرین گزارش های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تردد در تمامی جاده های کشور به شکل آرام و روان در حال انجام است و تنها در آزادراه کرج – قزوین محدوده پل کلاک و آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس شاهد ترافیک پرحجم و نیمه سنگین هستیم. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره وضعیت جوی جاده های کشور نیز اظهار کرد: برابر گزارش های دریافتی در حال حاضر در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان بارش برف و باران گزارش شده است و از این رو لازم است رانندگان با احتیاط بیشتری رانندگی کرده و تا حد امکان از تردد غیرضروری در مسیرهای برفگیر خودداری کنند. 

شیرانی افزود: همچنین در برخی از محورهای استان های اردبیل، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، البرز، تهران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش باران گزارش شده است. برای رانندگی در شرایط بارندگی رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه الزامی است. 

وی همچنین از وقوع باد و گرد و خاک در برخی از محورهای استان های اصفهان و یزد نیز خبر داد و گفت: گرد و غبار سبب کاهش افق دید شده و احتمال وقوع تصادفات را افزایش می‌دهد، از این رو لازم است رانندگان در این معابر نیز با سرعت مطئمنه و توجه بیشتر به مسیر رانندگی کنند و حتما در طول روز نیز چراغ های خودرو را روشن کنند. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها مناسب ترین تصمیم را در مورد سفر خود اتخاذ کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :