19 دی: مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۹ بیمار کووید۱۹ فوت شده اند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۸ هزار و ۷۱۱ نفر رسید، اعلام کرد: سه هزار و ۶۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.
به گزارش روز جمعه از وبدا، تا کنون ۶۳ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۲۲ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۶۷ نفر دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۰۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۴ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۵۹۳ دُز رسید.
وزارت بهداشت با اعلام اینکه در شبانه روز گذشته ۲۵۳ هزار و ۵۹۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است، افزود: از دیروز تا امروز ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۹۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۵۱ نفر از آنها بستری شدند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۵۴۴ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۷۶۸ هزار و ۲۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
بر اساس این گزارش، تا کنون ۴۸ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۸۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
در حال حاضر ۱۴۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۹۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.
محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.
سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.
کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

  • نویسنده :
  • منبع :